Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De verwerking van de lesstof van veel vakken, in het kader van ons Daltonconcept waarbij o.a. zelfstandigheidsontwikkelling en samenwerkend leren centraal staat, vindt tussen de instructiemomenten door. Hiervoor is per leerjaar een mininmaal aantal uren beschikbaar:
- leerjaar 1/2: 6 uur
- leerjaar 3: 4 uur
- leerjaar 4: 5.45 uur
- leerjaar 5: 6.45 uur
- leerjaar 6: 8.45 uur
- leerjaar 7: 11.30 uur
- leerjaar 8: 14:00 uur
Klik hier voor het ondersteuningsprofiel.
Met name voor cluster 2 kinderen, kinderen met een auditieve en/of communicatieve handicap (taalontwikkelingsstoornis (TOS)), heeft de school expertise in huis.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De Klinker streeft naar een groepsgrootte van ongeveer 25 leerlingen, zodat de eigen leerkracht - mede door de voordelen van het Daltonconcept - voldoende tijd heeft om zelf met de leerlingen te werken die extra hulp bij de (ook uitdagende) lesstof nodig hebben.
De Klinker werkt intensief samen met Kinderopvangorganisatie KomKids onder de naam Daltonkindcentrum De Klinker. Zie deze link voor meer informatie.