Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Doordat wij vakoverstijgend en thematisch werken, werken wij niet in vastgestelde uren.
Omdat wij vakoverstijgend en thematisch werken, werken wij niet in uurschema's. Uiteraard komen alle onderdelen aan bod zoals dat verwacht wordt, alleen op een andere manier vormgegeven. Dit past volledig in ons concept. Graag vertellen wij u daar meer over tijdens een kennismakingsgesprek.
In de basis is elk kind bij ons welkom.
Vanuit elk kind kijken wij naar de hulpvraag. We doen er alles aan om het kind én de leerkracht competent te laten voelen. Wanneer dat in het geding komt, is soms een verwijzing naar het SO onvermijdelijk.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij blijven kritisch kijken naar ons handelen en aanbod.
Daarnaast blijven wij kinderen in de zone van hun naaste ontwikkeling begeleiden.
Peuterspeelzalen en kinderdagverblijven dragen kinderen aan ons over. Wanneer dit wenselijk is, gebeurt dit via een warme overdracht.
Bij kinderen met een VVE-indiactie voeren de IB-ers van de Julianaschool een observatie uit om te onderzoeken ofaanmelding bij de Commissie Toelating Onderwijs noodzakelijk is.