Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De ambitie van Het Bolwerk is om zoveel mogelijk kinderen regulier onderwijs te bieden. Hulpvragen signaleren we zo vroeg mogelijk, en bespreken we in kind- en groepsbesprekingen. In samenwerking met ouders, leerkrachten en onderwijsondersteuners (intern en extern) geven we ondersteuning bij enkelvoudige problematiek op leer- of gedragsgebied middels kortdurende ondersteuningstrajecten. Voor ernstige en/of meervoudige problematiek zijn beperkte mogelijkheden. Er wordt samen met de ouders een Ondersteuningsteam gevormd, en een passend arrangement georganiseerd. Langdurige ondersteuning is hiermee op beperkte schaal mogelijk. Als kinderen op Het Bolwerk onvoldoende tot hun recht komen, zoeken we samen met ouders naar een beter passende onderwijsplek.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Aandacht voor motoriek. De onderbouw heeft bijscholing gehad. De bovenbouw is daar nog niet aan toegekomen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.