Wouter Sommers
Directeur
Burg Enschedelaan 66 2071 AW Santpoort-Noord
Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.
Op de Bosbeekschool wordt verlof voor het personeel zo goed mogelijk opgevangen. Voor ons is het belangrijk dat het onderwijs voor alle kinderen zo goed mogelijk door kan gaan en dat de rust en de continuïteit gewaarborgd blijft. De opvang in geval van ziekte regelen wij op de volgende manieren: in de eerste plaats kijken we altijd naar onze interne mogelijkheden. Duo-collega's, parttimers en onze onderwijsassistenten betekenen veel voor ons in deze situaties. Wij streven naar een ziekteverzuim percentage van onder de 6%. Indien noodzakelijk en mogelijk vallen we terug op de invalpoule van ons bestuur IJmare of maken we gebruik van ex-collega's. Een enkele keer verdelen we de kinderen over de andere groepen. De afgelopen jaren hebben wij vanwege corona gebruik gemaakt van ons 'digitaal onderwijs op afstand'. (digitaal aanbod / instructie van de leerkracht via Teams). Wij gaan en staan voor 'fysiek onderwijs', maar in noodgeval kunnen wij altijd gebruik maken van ons digitaal onderwijs op afstand.
Directeur
Groep 1/2A: L. Schoorl en M. Telleman
Groep 1/2B: L. van Essen en H. Klene
Groep 3A: A. de Bruijn en L. Sleper
Groep 3B: M. Blokker en P. Zweeren
Groep 4: M. Oud
Groep 5: M. van der Horst
groep 6A: M. Boerhof en L. Sleper
groep 6B: D. van Hoof en L. Joosten
Groep 7A: G. Eussen en M. Fatels
Groep 7B: K. Hegger en M Fatels
Groep 8: R. Zwagerman en L. Joosten
Bewegingsonderwijs: C. Post
Onderwijsassistent: G. Funke, M. ten Braak, F. van der Pot (vrijwilliger)
Conciërge: P. Bosscher (vrijwilliger)
Administratie: L. Schoorl
Intern begeleider: E. Sliggers
Directeur: W. Sommers
De Bosbeekschool heeft een nauwe samenwerking met het 'Kunstform'. Vanuit het 'Kunstform' worden vakdocenten dans/drama, muziek en tekenen ingezet voor alle groepen. Ook maken wij als school gebruik van een aanbod op het gebied van Cultureel Erfgoed. Jaarlijks houden wij een cultureel schoolproject, ook houden wij één keer per jaar het zondagochtend koffieconcert. De ervaringen die de kinderen tijdens deze lessen meemaken sluiten mooi aan bij hun talentontwikkeling. Wij bieden op het gebied van kunst- en cultuur een mooi aanbod aan voor alle kinderen.
De kinderen in de groepen 1/2 zitten in heterogene groepen (4- en 5-jarigen zitten bij elkaar in de groep). Kinderen leren van en met elkaar. In de onderbouw is het onderwijs gekoppeld aan een thema. Na een startkring gaan de kinderen uiteen in kleine groepjes en werken de kinderen aan diverse vaardigheden. Kinderen kunnen zelfstandig aangeven bij welk onderdeel ze aan het werk gaan aan de hand van het digitale kiesbord. De leerkracht ondersteunt de verschillende groepjes in aanbod en ook op het gebied van onderwijsbehoefte.
Op de Bosbeekschool geven wij onderwijs aan kinderen van 4 - 12 jaar. Wij werken handelingsgericht en opbrengstgericht. Wij gaan uit van hoge verwachtingen. Wij sluiten zo goed mogelijk aan bij de onderwijsbehoefte van het kind. Wij differentiëren in ieder geval op drie niveaus (verlengde instructie, basisinstructie en plusaanbod). Naast extra ondersteuning in de groep maken we tevens gebruik van extra ondersteuning buiten de groep of externe ondersteuning indien noodzakelijk. Dat stemmen we altijd af in samenwerking met de ouders. Wij gaan uit van een gedeelde verantwoordelijkheid.
Het plusaanbod is een doelgericht aanbod vanuit de leerlijn meer- en hoogbegaafdheid.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Extra ondersteuning:
Op de Bosbeekschool geven wij goed gedifferentieerd onderwijs, minimaal geclusterd vanuit drie niveaus. Wij sluiten zo goed mogelijk aan bij de onderwijsbehoefte van de kinderen. Wij stellen ons altijd de vraag: Wat is goed voor deze leerling of wat is goed voor deze groep? Zo zoeken wij samen met de ouders naar de meest passende ondersteuning. Indien gewenst of noodzakelijk worden wij bij deze processen ondersteund door diverse specialisten vanuit het samenwerkingsverband IJmond. Ook bij zij-instroom (kinderen die al op een basisschool zitten) staan wij altijd open voor een gesprek om te kijken of wij de juiste school zijn die goed kan aansluiten bij de specifieke onderwijsbehoefte van het kind.
Toekomstig aanbod:
Onze ambitie ligt op dit moment het zo goed mogelijk aansluiten bij de onderwijsbehoefte van de kinderen op het gebied van meer- en hoogbegaafdheid. Daar kunnen wij ons nog verder in ontwikkelen m.b.v. de methode Pittige Plus Torens
Daarnaast is samenwerking met scholen binnen onze buurt mooi in ontwikkeling. Op die wijze ondersteunen wij elkaar op het gebied van passend onderwijs binnen de buurt (thuis- en nabij onderwijs).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.