Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
De leerlingen in groep 1 en 2 krijgen een breed onderwijsaanbod (dus niet alleen beginnende geletterd- en gecijferdheid). Het onderwijs sluit aan op de ontwikkeling van de kleuters (zogeheten beredeneerd aanbod).
De Don Boscoschool biedt de leerlingen een breed onderwijsaanbod. Er is veel aandacht voor de basisvakken zoals rekenen, lezen, taal en spelling. Daarnaast wordt aandacht gegeven aan levensbeschouwing, wereldoriëntatie, kunstzinnige en creatieve vorming, bewegingsonderwijs, de Engelse taal, digitale geletterdheid en is er oog voor de talenten van de kinderen.
Op de Don Boscoschool wordt onderwijs gegeven aan kinderen van 4 tot en met 13 jaar uit 's-Heerenhoek en omgeving. Wij bieden naast de basisondersteuning ook extra ondersteuning aan de leerlingen die dat nodig hebben.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij specialiseren ons om beter, meer- en hoogbegaafde leerlingen te kunnen ondersteunen.
Wij breiden het ontdekkend, onderzoekend en ondernemend leren uit.
KC Don Bosco is een voorziening voor kinderen van 0 t/m 12 jaar, waar zij leren, spelen, ontwikkelen en ontmoeten onder één dak. Dat is handig en vertrouwd voor je kind. Binnen het KC werkt heel het team vanuit één visie. Voor de kinderen betekent dit dat er een vloeiende overgang is tussen opvang en onderwijs.
De ontwikkeling van de kinderen wordt bij een KC in een doorgaande lijn gevolgd, hierdoor weten we wat de talenten van de kinderen zijn en waar kinderen eventueel extra aandacht verdienen. Samenwerking met de ouders staat binnen ons KC voorop.
In onze kleutergroepen wordt er gewerkt vanuit beredeneerd aanbod. De kleuters komen hierdoor ook in aanraking met allerlei materialen en opdrachten die hun uitdaging biedt om een stapje meer te doen. Door te observeren wordt de ontwikkeling van de kleuters door de leerkracht gevolgd en in kaart gebracht met behulp van het leerlingvolgsysteem “Kijk!”.