Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Alle groepen 1 t/m 8 krijgen elke week 1 muziekles en 1 les bewegingsonderwijs van een vakdocent.
Vanaf het schooljaar 2020-2021 werken we in de groepen 1 en 2 met LOGO 3000. (woordenschat)
We volgen de ontwikkeling van de kleuters m.b.v. de leerlijnen van Parnassys.
Er wordt op onze school veel onderwijstijd besteed aan de taalontwikkeling.Binnen de taalontwikkeling valt technisch lezen, begrijpend lezen, schrijfonderwijs, luisteren en spreken. Ook het woordenschatonderwijs speelt een belangrijke rol vanaf groep 1.
Onze school biedt onderwijs aan leerlingen in de leeftijd van 4 tot 12 jaar. We willen een school zijn voor alle leerlingen uit onze schoolomgeving. Kunnen we bij een leerling niet tegemoet komen aan zijn ondersteuningsbehoefte, gaan we samen met ouders op zoek naar een passende plek.
De instructiebehoefte bij de leerlingen is erg divers. De methoden die we gebruiken gaan veelal uit van de instructie in 3 niveaugroepen. Daarnaast hebben we diverse leerlingen met een eigen leerlijn die instructie nodig hebben. We bieden extra instructiemomenten binnen en buiten de groep. Ook de combi-groepen hebben extra ondersteuning. In het schooljaar 2020-2021 zijn we gestart met 2 groepjes meer-begaafde leerlingen die een instructiemoment buiten de groep krijgen. Ook wordt er op deze manier een ontmoeting met gelijkgestemden gecreëerd.
Toelichting bij Schoolondersteuningsprofiel.
Op deze pagina vindt u het ondersteuningsprofiel van onze school.We brengen in kaart welke (extra) ondersteuning wij onze leerlingen bieden. Daarmee worden ook de mogelijkheden van ons onderwijs duidelijk. Het profiel is samengesteld samen met het personeel van onze school. Wij hebben hierbij erg kritisch naar ons aanbod gekeken. Ons ambitieniveau is hoog. Binnen onze school zijn diverse gediplomeerde specialisten Dit ondersteuningsprofiel wordt ook gebruikt bij het SWV. Alle scholen binnen het SWV hebben dit schoolondersteuningprofiel ingevuld.Bij het zorgloket vinden besprekingen plaats waarbij gekeken wordt naar een school die een kind met speciale onderwijsbehoeften een plek kan bieden. Dit hoeft niet altijd speciaal (basis) onderwijs te zijn. Dit profiel geeft weer welke specialisten de school in huis heeft en welke mogelijkheden een bestuur/stichting kan bieden.