Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groepsindeling 2023-2024
voorschoolse opvang, babygroep, peutergroep, BSO wordt verzorgd door KinderOpvang Juultje de Poeljeugd
Onderbouw:
groep 1/ 2 in combinatie met groep 3:
De leerkrachten van de onderbouw zijn:
groep 1/ 2: Juf Donja (maandag, dinsdag en eens in de 14 dagen woensdag)
groep 1/ 2: Juf Evelien (woensdag eens in de 14 dagen en donderdag, vrijdag)
groep 3 : maandag, dinsdag, woensdag: Meester Erik
groep 3 : donderdag, vrijdag: Juf Joyce
Middenbouw
De leerkrachten van de middenbouw zijn:
groep 4/ 5: maandag: Juf Elize
groep 4/ 5 : dinsdag, woensdag, donderdag en vrijdag: Meester Len
bovenbouw
De leerkrachten van de bovenbouw zijn:
groep 6/7/8 : maandag, donderdag en vrijdag : Juf Danielle
groep 6/7/8 : dinsdag, woensdag : Juf Elize
De leergebieden vloeien in elkaar over. We waarborgen de lestijd door te werken aan doelen en geven de verschillende vakgebieden aandacht.
Basisschool De Poeljeugd streeft ernaar het onderwijs zo in te richten, dat kinderen zich zo optimaal mogelijk (ononderbroken) kunnen ontwikkelen en hun mogelijkheden en talenten leren gebruiken. We vinden het belangrijk dat de kinderen (ouders/ verzorgers en leerkrachten) zich veilig en betrokken voelen, de sfeer op school en in de klas speelt daarbij een grote rol. Naar ons idee kan een kind zich pas ontwikkelen als het zich veilig en geborgen voelt, wanneer het zelfvertrouwen en respect krijgt/heeft en zich betrokken voelt bij wat zich in de school afspeelt.Niet iedereen maakt dezelfde ontwikkeling door. Het ene kind gaat wat sneller dan de ander. Bij sommige kinderen verloopt die ontwikkeling helemaal niet zo vlekkeloos. Als school hebben we daarom een aantal maatregelen genomen die ervoor moeten zorgen dat kinderen met een haperende ontwikkeling, opvallen en ondersteund worden. Er is als het ware een soort vangnet ontwikkeld; kinderen die (mogelijk) stagneren in de ontwikkeling worden hierdoor opgevangen. Vervolgens worden er acties ondernomen om de ontwikkeling in goede banen te leiden. Dit hele pakket aan maatregelen, dat de ondersteuning rondom de leerlingen behelst, ook wel basisondersteuning genoemd, zal in dit document uiteen worden gezet. Achtereenvolgens komen de maatregelen op schoolniveau, klassenniveau en de ondersteuningsstructuur aan de orde.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De expertise en kennis van zaken ligt nu voornamelijk bij 2 personen. Het zou fijn zijn wanneer meer collega's specialist worden in een vakgebied.
Daarmee is de organisatie minder afhankelijk van bepaalde collega's.
Doordat we nauw samenwerken in het kindcentrum is de doorgaande lijn gewaarborgd.
We zien vanaf de babygroep tot de 12 jarigen een ononderbroken ontwikkeling. De overgang van de peuters naar de kleutergroep is zo vanzelfsprekend. De kinderen die al in de peutergroep zitten maken regelmatig uitstapjes naar de kleutergroep. Ook spelen ze samen buiten als dit mogelijk is.
Het gebouw is zo ingericht dat het heel transparant en open is, met de mogelijkheid om je terug te trekken in de eigen groep.