WSKO John F. Kennedyschool

Obrechtlaan 12 2692 BV 's-Gravenzande

  • Wij gebruiken verschillende methodes op basisschool John F. Kennedy.
  • Talenten en kwaliteiten worden door samenwerken goed benut.
  • De ontwikkeling start op onze school vanaf 2 jaar in de peutergroep van Okidoki.
  • Kinderen kunnen precies omschrijven wat ze aan het leren zijn, wat ze willen leren en wat de volgende stap is.

Resultaten eindtoets

Alle leerlingen maken in groep 8 van de basisschool een eindtoets. De school kiest per schooljaar welke toets wordt gebruikt. Er zijn verschillende goedgekeurde eindtoetsen om uit te kiezen. Met de toets wordt gekeken hoeveel kennis de leerlingen hebben van taal en rekenen. De toets geeft een extra uitslag naast het schooladvies dat een leerling krijgt van de leerkracht.

Gemiddelde eindtoetsscores

De Inspectie van het Onderwijs controleert of het onderwijs op scholen van voldoende niveau is. Ze kijkt hiervoor onder meer naar de resultaten van leerlingen op de eindtoets. Het beoordelen van de resultaten werd tot en met 1 augustus 2020 gedaan op basis van de gemiddelde score van leerlingen. Dit is veranderd: vanaf 1 augustus 2020 kijkt de inspectie naar referentieniveaus.

De gemiddelde score van de school wordt vergeleken met de ondergrens van de inspectie .

Let op: vanwege het coronavirus is er in schooljaar 2019-2020 geen eindtoets afgenomen. De referentieniveaus zijn daarom pas zichtbaar in 2020-2021.

Weergave Resultaten eindtoets

Bron

Hoe gebruikt deze school tussentijdse toetsen?

Toelichting van de school

De (tussen)opbrengsten van de hoofdvakken Spelling, Technisch lezen, Rekenen en Begrijpend lezen zijn een belangrijk onderdeel in het onderwijsproces. De toets resultaten worden twee keer per schooljaar geanalyseerd en geïntensiveerd. Naast deze diepgaande analyse bekijken we de niveauwaarde van alle leerlingen op alle vakgebieden. Oftewel, wat heeft een kind allemaal geleerd in een periode tussen twee toetsen en vooral wat de rol daarin is geweest van de leerkracht en wat heeft de leerling nodig om in een volgende periode voldoende groei door te maken. 

De gegevens die komen uit de analyses worden meegenomen in de groeps- en/of individuele plannen en bepaalt mede het aanbod van de leerkracht naar het kind. We blijven steeds kritisch kijken naar de opbrengsten en gaan aan de slag met eigenaarschap van leerlingen door het leren zichtbaar te maken. 

Welk schooladvies kregen de leerlingen van deze school?

In groep 8 krijgt elke leerling een persoonlijk advies voor het voortgezet onderwijs. Het advies is voor het onderwijssoort dat past bij het niveau van de leerling. Leerprestaties, aanleg en ontwikkeling op de basisschool spelen hierbij een rol. Heeft de leerling een hogere eindtoetsuitslag dan het gegeven schooladvies? Dan kijkt de school hier opnieuw naar. Een eventueel nieuw advies mag wel hoger zijn, maar niet lager.

Weergave Schooladvies

Bron

Zitten de oud-leerlingen van deze school in het voortgezet onderwijs boven, op of onder hun schooladvies?

In het eerste jaar

Bron

In het derde jaar

Terug naar boven