Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op OBS De Driesprong werken we met combinatiegroepen. Jaarlijks wordt er met het team gekeken naar de groepssamenstelling van dat betreffende schooljaar. Hierdoor kan het voorkomen dat de indeling van de groepen wisselt.
Onze leerkrachten zijn gemotiveerd, betrokken en makkelijk benaderbaar. Naast onze leerkrachten werkt er ook onderwijsondersteunend personeel bij ons op school; evenals vakleerkrachten voor gym, muziek en humanistisch vormingsonderwijs.
Het bewegend leren is in groep 1 en 2 zeer belangrijk. Hier is binnen alle vakgebieden aandacht voor. Daarnaast werken we met het het aanbod uit Kleuteruniversiteit. Middels verschillende thema's waaronder die van de Kleuteruniversiteit komen alle doelen aanbod.
Onze school hanteert over het algemeen de normen die voor de onderwijstijd per vakgebied staan.
Het kan het zijn dat na een analyse (kwaliteitszorg per vakgebied) afgeweken kan worden van de norm.
Wat is het Schoolondersteuningsprofiel?
Leerlingen hebben soms extra ondersteuning nodig. In het schoolondersteuningsprofiel staat welke extra ondersteuning de school biedt, naast de basisondersteuning. Ook staat in het document welke doelen en wensen de school heeft voor de toekomst. Daarnaast komt het contact met ouders over de ondersteuning aan bod. Leraren, de schoolleiding en het bestuur stellen samen het schoolondersteuningsprofiel op.
In onze school is er sprake van een doelbewuste en planmatige aanpak van de ontwikkeling van kinderen. Wij signaleren, proberen oorzaken te achterhalen, zoeken naar oplossingen, passen die toe en kijken of deze voldoende opleveren. Soms is de expertise binnen de school niet toereikend en is het nodig een extern iemand mee te laten kijken. Dit gebeurt altijd in overleg met ouders. De leerling wordt vervolgens, met toestemming van de ouders, besproken met de onderwijscoach van het Samenwerkingsverband (SWV)IJssel Berkel. Het SWV ondersteunt scholen bij het vinden van een passende oplossing voor elke zorgleerling. Mocht een bespreking met de onderwijscoach niet voldoende opleveren dan kunnen er vervolgstappen worden genomen. De leerling kan worden besproken in het ondersteuningsteam (OT). Het ondersteuningsteam bestaat uit de zorgcoördinator, de onderwijscoach en een lid van het VoorMekaarTeam (VMT). Ook de ouders worden bij deze bespreking uitgenodigd. Bijeenkomsten van het ondersteuningsteam vinden meerdere keren per jaar op school plaats. Het ondersteuningsteam probeert ouders en school advies te geven en te ondersteunen, zodat de leerling verder kan komen.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Voor het team van OBS De Driesprong staat in de komende jaren het leveren van maatwerk centraal. Hierbij blijft het welbevinden van de leerling altijd centraal staan!
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.