Wat is de klachtenregeling?
Onze school heeft een “klachtenregeling Onderwijs”, vastgesteld door het bestuur van OPONOA.
Klachten en vragen kunt u in eerste instantie voorleggen aan de leerkracht van uw kind. Mocht u daarna nog verder willen met uw vraag of klacht, dan kunt u terecht bij de locatiecoördinator van de school of de bovenschoolse directeur.
Ook kunt u uw vraag of klacht voorleggen aan de interne contactpersoon voor klachten bij ons op school, te weten mevr. C. van den Berg (juf Carla). Klachten kunnen worden ingediend over gedragingen en beslissingen, dan wel het nalaten van gedragingen of het niet nemen van beslissingen van de aangeklaagde. Samengevat heeft de “aangeklaagde” betrekking op eenieder, die op de een of andere manier deel uitmaakt van de school, van de (ex) leerling tot leerkracht en schoolbestuur (= Stichting OPONOA). Wie kan worden aangeklaagd en wie bevoegd is een klacht in te dienen, staat uitvoerig beschreven in de “klachtenregeling onderwijs”. Deze klachtenregeling ligt ter inzage op onze school.
Een beknopte beschrijving van de procedure Indienen van een klacht bij bevoegd gezag of klachtencommissie.
- De klacht wordt schriftelijk ingediend
- Indienen klacht gedurende het jaar waarin het gedrag zich voordeed of beslissing genomen werd
- Mededeling aan klager, aangeklaagde en bevoegd gezag (binnen 5 dagen) van ontvangst
- Binnen vier weken na ontvangst van klacht hoorzitting
- Binnen vier weken na hoorzitting advies aan bevoegd gezag
- Bevoegd gezag reageert dan binnen vier weken na ontvangst en neemt besluit
- Besluit gaat naar klager, aangeklaagde, klachtencommissie en directie school
Andere belangrijke opmerkingen m.b.t. de procedure: De vertrouwenspersoon kan de klacht eventueel via bemiddeling oplossen. Het bevoegd gezag kan de klacht zelf afhandelen (natuurlijk afhankelijk van de aard van de klacht).
Betrokken personen schoolcontactpersoon: Carla van den Berg – [email protected]
Extern vertrouwenspersoon: mevr. Y. Kamsma [email protected] Tel. 088-0931439 Mob. 06-14001672