Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Groep 1 en 2 vormen een combinatieklas met ongeveer 25 leerlingen. Deze groep groeit tijdens het schooljaar door instroom van vierjarigen.
Groep 3 en 4 vormen een combinatieklas met 26 leerlingen. Groep 3 heeft 13 leerlingen en groep 4 heeft 13 leerlingen.
Groep 5 en 6 vormen een combinatieklas met 22 leerlingen. Groep 5 heeft 12 leerlingen en groep 6 heeft 10 leerlingen.
Groep 7 en 8 werken samen als een combinatieklas met 18 leerlingen. Groep 7 bestaat uit 10 leerlingen en groep 8 heeft 8 leerlingen.
We hebben in de combinatieklassen op dit moment maximaal 26 leerlingen. Een uitgangspunt van onze schoolorganisatie is dat we met maximaal 2 groepsleerkrachten per combinatieklas werken. Elke groepsleerkracht heeft de eindverantwoordelijkheid over één of meerdere groepen in de contacten met de ouders en voor het opstellen van de rapporten.
Door het continurooster hebben we een duidelijk ritme van werken binnen de leermethoden en pauze
Enkele leerlingen met een onderwijsarrangement krijgen via de onderwijsassistente extra begeleiding. Ook andere leerlingen krijgen geregeld in kleine groepen les door pré-teaching van wereldoriëntatie en begrijpend lezen lessen, instructielessen rekenen en taal. De intern begeleidster coördineert de leerlingenzorg. De taal- en rekenspecialist staan beiden lesgevend voor de klas. Zij coachen de leerkrachten en blijven door studie op de hoogte van alle ontwikkelingen rond hun specialisme.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We bepalen onze extra ondersteuning in het nieuwe schoolplan 2023 - 2027. Hieraan voorafgaand krijgen we een steekproef van de inspectie op 16 maart 2023
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.