Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Onderzoek heeft uitgewezen dat een evenwichtige spreiding van de lessen over de dag en de week een positieve invloed heeft op het concentratievermogen van leerlingen. Door het continurooster blijven de leerlingen tussen de middag op school. Tijdens de middagpauze houden de leerkrachten zowel binnen als buiten toezicht. Doordat de leerkracht de tijd buiten de lesuren effectiever aan schoolse zaken kan besteden, neemt de kwaliteit van het onderwijs verder toe. Daarnaast stijgt ook de kwaliteit van de BSO. Er is immers meer tijd beschikbaar voor een kwalitatief goed programma. Doordat de Dominicus op andere tijden begint en eindigt dan de andere scholen in de wijk, wordt de verkeersveiligheid rond de school vergroot.