Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken met een leerstofjaarklassysteem. Ons uitgangspunt is dat wij werken in de onderbouw met combinatiegroepen 1/2 en vanaf groep 2 met homogene jaargroepen. Het leerlingaantal en/of ondersteuningsbehoefte in een groep kan een reden zijn om te onderzoeken of wij hier van af willen wijken
Binnen het systeem werken we standaard op drie verschillende instructieniveaus binnen elke groep (standaard, verlengd en verrijkt). Voor de begaafde, zeer begaafde en (hoog)begaafde is er inclusief onderwijs met een breed pakket, waar de leerling de aandacht krijgt die hij of zij verdient.
Vooral bij de jonge kinderen is het aanbod kindgericht. De ontwikkeling van kinderen staat centraal.
Onze onderwijstijd wordt verdeeld in de basisvakken rekenen, taal, lezen en de aanvullende vakken zoals o.a. oriëntatie op jezelf en de wereld (OJW) en Engels. Het doel zijn de onderwijsresultaten en niet het aantal uren. Per groep kijken wij naar de ondersteuningsbehoeft en de SLO doelen per groep. Wij gaan niet uit van vaste uren, maar kijken naar de leerbehoefte, ontwikkeling van de leerlingen en de opbrengsten per per groep.
Wij zijn een veilige en uitdagende school, waar kinderen uit verschillende milieus en gezindten met elkaar spelen, leren en leven. Het Eduard van Beinum team gaat ervan uit dat ieder kind unieke eigen talenten heeft die ontwikkeld kunnen worden. De leerlingen worden positief benaderd en op basis van ieders persoonlijke kwaliteiten wordt op onze school gewerkt aan het ontwikkelen van vaardigheden.
In samenwerking met kinderopvang Mundo bieden wij BSO en TSO aan op school. Kinderopvang Sebastiaan verzorgt de kinderopvang van een 2,5 - 4 jarige groep in ons gebouw. Wij werken met hen nauw samen om een hechte gemeenschap te creëren voor onze leerlingen.