Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Maandag, dinsdag, donderdag en vrijdag hebben wij een dagrooster. Dit betekent dat de kinderen van 8.30 uur tot 14.45 uur op school zijn en tussen de middag op school overblijven. De kinderen eten in de klas bij de leerkracht en spelen een half uur buiten onder begeleiding van overblijfmedewerkers. Op woensdag zijn de kinderen van 8.30 uur tot 12.30 uur op school.
Sisa
Op de Goede Herderschool werken we met SISA. Dat is een online registratiesysteem waarin professionals kunnen signaleren dat zij betrokken zijn bij een kind/jongere van 0 tot 23 jaar. Op deze manier kunnen professionals met elkaar afstemmen om de best mogelijke begeleiding te bieden. Via SISA kan een professional in contact komen met organisaties buiten het eigen netwerk, er wordt geen inhoudelijk dossier opgebouwd in SISA. Via SISA Rotterdam kunt u meer informatie vinden over het afgeven van een signaal in SISA.
Handle with Care
De Goede Herderschool werkt mee aan het Rotterdamse project Handle with Care. Met dit project is er een nauwe samenwerking met hulporganisaties. Leerkrachten worden getraind om leerlingen te ondersteunen.
Regeling vertrouwenspersonen:
De groepsleerkrachten en de directie van de school zijn voor de ouders het eerste aanspreekpunt waar het gaat om zaken die niet geheel naar wens verlopen . De directie is verantwoordelijk voor de dagelijkse gang van zaken op de school, de eindverantwoordelijkheid ligt bij het schoolbestuur. Daarnaast kunnen leerlingen, leerkrachten, ouders en andere bij de school betrokkenen, voor problemen die te maken hebben met persoonlijke veiligheid en welbevinden, pesten, discriminatie en (seksuele) intimidatie, terecht bij de door het bestuur aangestelde contactpersonen of de vertrouwenspersoon. De contactpersoon is een leerkracht en daarmee direct bereikbaar.