Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen de Elisabethschool zijn sinds het schooljaar 2016-2017 voor de volgende vakken vakleerkrachten werkzaam:
- Aikido
- Filosofie
- Techniek
- Koken/Tuinlessen
- Beeldende vorming
- Gymnastiek
De voorwaarden om basisondersteuning te kunnen verlenen op de gebieden ’leren en ontwikkeling, werkhouding en thuissituatie’ zijn op de Elisabethschool voldoende aanwezig. Dit geldt in meer beperkte mate ook voor de gebieden ‘fysiek en medisch’en ‘sociaal emotioneel’. Met name bij deze twee domeinen ‘fysiek en medisch’ en ‘sociaal-emotioneel’ zijn wij genoodzaakt in een vroeg stadium breedtezorg of zelfs dieptezorg in te schakelen, omdat bij deze twee domeinen de grens aan basiszorg snel bereikt is. De versterking van de mogelijkheden voor Passend Onderwijs en het verlenen van basisondersteuning liggen met name in de ambities verankerd. Op het gebied van deskundigheid zal het team de komende jaren blijven worden geschoold. Hierbij moet worden gedacht aan uitdiepen en excelleren binnen het werken met DIM en professionaliseren van het pedagogisch handelen. De samenwerking met externe partners is en blijft van wezenlijk belang om Passend Onderwijs een kans te geven. Wij blijven dan ook inzetten op een goede samenwerking waarbij het Wijkteam Carnisse een prominente rol inneemt evenals de collega’s binnen het SBO. Zoals in de missie en visie van de Elisabethschool staat beschreven doet het gehele team er dagelijks alles aan om voor elke leerling passend onderwijs te realiseren mits realistisch en haalbaar. De aanwezigheid van de conciërge,medewerker ouderbetrokkenheid en medewerker brede school zijn van wezenlijk belang om dit dagelijks waar te maken! We zullen bij iedere leerling met specifieke onderwijsbehoeften ons steeds op vaste momenten afvragen wat de mogelijkheden zijn om deze leerling dat te bieden wat hij/zij nodig heeft. Daarbij zullen we ook het lange termijn denken moeten inzetten. Kortom, niet alleen kijken naar het huidige jaar, maar ook de jaren die volgen.