Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Er wordt dagelijks een werktijd nageleefd van 5 uur per dag (op de lange dagen) waarbij leerlingen zich middels zelfstandig werken en instructie ontwikkelen op alle vakgebieden, er wordt gewerkt met thema's. De leerlingen krijgen binnen deze thema's een aanbod op maat middels persoonlijke leerdoelen (doelenkaarten).
Rekenen, taal, voorbereidend lezen en schrijven , motoriek en wereldorientatie worden hierbinnen in cohesie aangeboden.
In ons meerjarenplan hebben wij de ambitie opgenomen om de komende jaren in te zetten op het ontwikkelen van de (digitale) basisvaardigheden en hier nodige professionaliteit in te ontwikkelen en ons te verdiepen in het aanbod en begeleiding op taalonderwijs en bijbehorende begeleiding.
Naast samenwerking met KinderDam, Kiddoozz en De Maan voor met name de buitenschoolse opvang hebben wij een eigen Peuterspeelszaal Puk & Ko. Door kinderen uit de wijk reeds vanaf 2 jarige leeftijd kennis te laten maken met het naar schoolgaan willen wij hen zo optimaal mogelijk voorbereiden op hun start in groep 1 wanneer ze 4 jaar zijn.