Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Binnen het Jenaplanonderwijs werken we met stamgroepen.
In onze school hebben we stamgroepen waarin kinderen van twee leerjaren samen zitten. Hierin maken ze een ontwikkeling door van jongste naar oudste in de groep. In iedere fase leren kinderen nieuwe dingen.
Samenwerken, hulp vragen en hulp bieden is normaal in onze school.
Kinderen leren hun eigen kwaliteiten kennen en waarderen en ze zien die van de andere kinderen. Er wordt ontdekt dat je door goede samenwerking meer kunt bereiken.
Verantwoordelijkheid nemen, ondernemen, creëren, presenteren, reflecteren en verantwoording afleggen zijn andere vaardigheden die de kinderen op onze school leren.
Gemiddeld wordt het bovenstaande aantal uren per week besteed aan de diverse vak- en vormingsgebieden. Binnen ons jenaplanconcept worden veel vakgebieden geïntegreerd aangeboden. Dit houdt in dat zeker bij wereldoriëntatie, maar ook bij de andere vak- en vormingsgebieden taalonderwijs een belangrijke rol speelt.