<a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school is verdeeld in een heterogene (gedrag) bouw en een ASS (autisme) bouw. Daarnaast zijn de kinderen ingedeeld op leeftijd en niveau. Om de kinderen het best passende onderwijs te bieden wordt er bij sommige vakken groepsoverstijgend gewerkt.
Wij gaan volledig voor een prettig- en vooral veilig leerklimaat. Om dit te bewerkstelligen hecht de school aan eenvoudige doch zeer werkzame waarden; rust, regelmaat en reinheid. Voor veel van onze leerlingen is het een probleem om veel informatie te verwerken. Zij hebben dan ook baat bij routine en regelmaat. Duidelijkheid en voorspelbaarheid is voor onze leerlingen van cruciaal belang.
De leerlingen die wij onder onze hoede krijgen, hebben primaire gedrags- en persoonlijkheidsproblemen, veelal voortkomend uit angst, gebrek aan basisveiligheid, en/of een verstoorde gezins- en opvoedingssituatie en/of organische problemen. Dit uit zich vaak in een overschrijding van de tolerantiegrens ten opzichte van de sociale omgeving. In wezen is er sprake van een conflict tussen het kind en zijn opvoedingsmilieu.