Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Door de veranderende populatie maken wij in bepaalde situaties de keuze voor versnellen.
Dit doen wij als verdieping en verbreding niet meer voldoet om tegemoet te komen aan de onderwijsbehoeften van een leerling.
Er zijn specialismen in de school op het gebied van rekenen, taal en gedrag. Dit staat beschreven in ons SOP.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Het gebouw van de Arentschool is nieuw. In september 2021 hebben we het nieuwe schoolgebouw in gebruik genomen. Dit is een gebouw met grote centrale leerruimtes, ofwel leerpleinen. We hebben in onze school ten behoeve van de ondersteuning van leerlingen op de leerpleinen en in de groepsruimtes extra ondersteuners geplaatst. Door de samenstelling van het team -met leerkrachten en ondersteuners - zijn wij flexibel in de personele bezetting en het organiseren van goed onderwijs. Met die onderwijsinrichting realiseren wij een toekomstbestendige school. Leerkrachten en ondersteuners geven samen les. Mocht ook de Arentschool te maken krijgen met het lerarentekort, dan zij wij volledig voorbereid op de toekomst.
Ook inhoudelijk zijn wij voorbereid. We hebben meerdere vakdocenten: wetenschap & techniek, kunst & ontwerpen, muziek en dans. Met dit brede aanbod bereiden wij onze kinderen voor op de toekomst. Zij kunnen in deze lessen oefenen met 21e eeuwse vaardigheden, zoals het ontwikkelen van creativiteit, het gezamenlijk oplossen van problemen, samenwerken, initiatieven nemen e.d. Ook worden zij op ICT gebied voorbereid op de maatschappij van de nabije toekomst. Dat maakt onze school toekomstbestendig.
We werken met Kleuteruniversiteit. Dit is thematisch opgebouwd. We werken planmatig aan betekenisvolle thema's met de kleuters. Kleuteruniversiteit is kerndoeldekkend. We differentieren goed, waardoor kleuters die "klaar" zijn met de doelen van groep 1 door mogen werken aan de doelen van groep 2. Hetzelfde geldt voor groep 2. Als alles beheerst wordt mogen kinderen doorontwikkelen aan de doelen van de volgende groep.