<a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Leerlingen starten op de Vlinder elke ochtend in hun eigen basisgroep. Dit is tevens de groep waar zij hun feesten en vieringen doen. Om 9.00 uur zullen de leerlingen vanaf groep 4 naar hun ateliers gaan, volgens een vastgesteld rooster. Voor sommige leerlingen kan dit betekenen dat zij de ateliers voor bepaalde vakken (tijdelijk) op een ander, eigen niveau volgen, maar wel in de basisgroep zitten met leeftijdsgenoten. De ateliers duren drie kwartier. Regelmatig hebben leerlingen ook flex-tijd. In dit atelier zullen leerlingen het geleerde kunnen toepassen door op een eigen laptop te werken in Snappet; een digitaal systeem.
Na de ateliertijd zullen de kinderen terugkeren naar de basisgroepen, waar ze werken aan betekenisvolle thema's aan de wereldoriëntatie vakken. Hierbij zullen de doelen waaraan zij tijdens ateliertijd aan gewerkt hebben geïntegreerd worden in hun werk.
Daarnaast zal veel aandacht worden besteed aan doelen als; presenteren, probleemoplossend vermogen, samenwerken en creatief- en kritisch denken.
De gegeven tijden zijn indicatief. Er wordt binnen ontwikkelingsgericht werken altijd gekeken wat kinderen nodig hebben.
De wereldoriëntatie vakken worden vanaf schooljaar 2019-2020 aangeboden in betekenisvolle thema's.
De Woltjerschool heeft een goed functionerend, gedegen zorgsysteem. De inspectie heeft passend onderwijs ook als deelonderzoek onlangs uitgevoerd (april 2019)
Wij zijn bereid ten alle tijden in gesprek te gaan met ouders. Tijdens de intake procedure bespreken wij per leerling en situatie wat wij als school wel en niet kunnen bieden.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
In ons schoolplan (2024-2028) zal de ambitie worden opgenomen om leerlingen met extra ondersteuningsbehoeften nog beter te kunnen opvangen
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.