Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal basisonderwijs scholen</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/00b49709-bc09-4503-9945-fe4292ce5dd7" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Dit schooljaar zijn we gestart met het afnemen van de vragenlijsten van Hart en Ziel. In alle groepen wordt gewerkt aan het verbeteren van de sociale cohesie in de groep en de executieve functies van leerlingen individueel.
We zien een groot verschil in het gevoel van sociale veiligheid in de diverse groepen. Waar middenbouwgroepen heel positief zijn over de sociale veiligheid, wordt dit in een bovenbouwgroep heel anders ervaren. Door het komende jaar de samenstelling van de groepen te doorbreken en bewust aan de slag te zijn met een aantal leerlingen, zullen we werken aan dit gevoel van onveiligheid.
Daarnaast hebben we gemerkt dat kinderen de vragenlijst moeilijk vinden om in te vullen. Ze begrijpen de vragen minder goed, waardoor er een enigszins vertekend beeld ontstaat.
Natuurlijk zullen we ons bezinnen op de aanpak van pestgedrag en ruzies in de bovenbouwgroepen.
Naast intensieve samenwerking met bovengenoemde instanties, zijn er kortdurende contacten met alle instanties die nodig zijn om het kind de juiste begeleiding te geven.