Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Voor de vaste vakken op onze school hebben wij onze leerkrachten en onze leerkrachten bewegingsonderwijs.
Binnen het programma gelijke kansen op Rotterdam Zuid hebben alle scholen leertijduitbreiding, waarbij 10 uur extra onderwijs wordt verzorgd.
Lessen binnen deze dagprogrammering worden verzorgd door onze onderwijsondersteuners, vakspecialisten en vakdocenten.
Ook onze kleutergroepen maken veel onderwijsuren. Getoonde uren zijn slechts een indicatie.
Kleuters krijgen op veel manieren een rijk beredeneerd aanbod. Zij worden door ons in allerlei speel-en leersituaties uitgedaagd tot spel, communicatie, taaldenkontwikkeling, wiskundige ontwikkeling, motorische- en ook creatieve ontwikkeling.
We putten onze ideeën voor thema's uit methodes, zoals Sil en Lis en Met Sprongen Vooruit, maar kijken ook naar wat er leeft bij de kinderen.
De lessen uit Zangexpress of lessen vanuit de SKVR zijn een mooie extra aanvulling op ons eigen programma.
Dit alles passend bij de manier waarop jonge kinderen ontwikkelen.We maken onze thema's en hoeken uitdagend en sluiten thema's feestelijk af.
Aan de basisvakken rekenen, (begrijpend)lezen, spelling en Nederlandse taal wordt veel tijd besteed.
Binnen ons Lekker Fit! -programma krijgen leerlingen extra uren aangeboden voor bewegen en spel.
Het hebben van sociale vaardigheden en samenwerken maakt kinderen kansrijk. Wij besteden daarvoor aandacht aan burgerschap en sociale vorming.De getoonde uren per week per vak zijn slechts een indicatie.
Afhankelijk van wat een groep kinderen nodig heeft kan meer of minder tijd worden ingeroosterd voor bepaalde lessen of onderdelen van lessen. De leraar kijkt (in samenwerking met de intern begeleider) naar de behoefte van de kinderen en biedt daarop een passend aanbod.
Wij houden onszelf actueel d.m.v. bijscholing en nascholing.
Onze leerkrachten verdiepen zich en volgen specialistische opleidingen om de juiste ondersteuning te bieden.
Onze leraarondersteuners en onderwijsassistenten ondersteunen de zorg zowel binnen als buiten de klas aan (groepjes) leerlingen.
Wanneer uw kind vier jaar wordt mag hij/ zij naar de basisschool.
Veel kinderen bezoeken voor zij vier worden al een peuterschoolzaal of hebben peuteropvang.
Omdat peuters al volop in beeld zijn werken wij nauw samen met de collega's van de kinderopvangorganisaties.
Ouders wordt toestemming gevraagd voor een 'warme' overdracht.
Dat betekent dat wij met elkaar uw kind kunnen doorspreken. Wat werkt het best bij uw kind en op welke manier spelen wij het best op uw kind in. Hoe de ontwikkeling is verlopen en hoe wij daar het best op aansluiten vinden wij belangrijk.
Elk kind is anders en elk kind verdient altijd het beste.Kleuters krijgen bij ons op school op veel manieren een rijk beredeneerd aanbod. Zij worden door ons in allerlei speel-en leersituaties uitgedaagd tot spel, communicatie, taaldenkontwikkeling, wiskundige ontwikkeling, motorische- en ook creatieve ontwikkeling.
We putten onze ideeën voor thema's uit methodes, zoals Sil en Lis en Met Sprongen Vooruit.We kijken ook naar wat er leeft bij de kinderen.
De lessen uit Zangexpress of lessen vanuit de SKVR zijn een mooie extra aanvulling op ons eigen programma. Dit alles past bij de manier waarop jonge kinderen ontwikkelen. We maken onze thema's en hoeken uitdagend en sluiten thema's feestelijk af.