Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
De keuze voor een combinatiegroep heeft te maken met het leerlingenaantal.
Specifieke ondersteuning vindt in alle groepen plaats, namelijk van peuters tot en met groep 8. Ondersteuning kan bij ons zowel op sociaal-emotioneel als op cognitief gebied. Ondersteuning is er voor het kind dat minder gemakkelijk leert, maar ook voor het kind dat heel gemakkelijk leert.
Alle leerkrachten weten hoe zij hun leerlingen en hun niveaus kunnen bedienen, want we werken volgens het Directe Instructie Model. Bij dit model wordt de leerkracht geholpen bij bijvoorbeeld het verdelen van de aandacht en kunnen zij minimaal 3 niveaus aan.
Natuurlijk hebben wij te maken met specifieke leerlingen die van de onderkant meer begeleiding nodig hebben. Dit gebeurt in de klas. De leerlingen die meer begeleiding aan de bovenkant nodig hebben worden ook in de klas ondersteund middels ons beter presteerders beleid. Zij kunnen 1 middag per week naar de Plusklas of een dag of dagdeel per week naar het pre-gymnasium van Calvijn of naar TTT-klas bij Montfort.