Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Ook bij de onderbouw wordt veel gekeken naar het individuele kind.
Wel is er meer aandacht voor woordenschat uitbreiding dan andere scholen.
veel vakken zijn geïntegreerd en niet in uren aan te geven.
Klassen wijken van de uren af, omdat we handelingsgericht werken
ons schoolondersteuningsprofiel wordt digitaal opgeslagen in Perspectief op SchoolToekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Onze schoolontwikkelingen zijn:
Leerling portfolio: Leerlingen worden eigenaar van hun eigen leerproces en kunnen samen met de leerkracht sturen naar het beheerde van hun leerdoel.
Onderzoekend leren: Leerlingen gaan d.m.v. integratie van zaakvakken de wereld ontdekken en zelf onderzoek doen naar een onderwerp binnen het thema.
Ateliers: Leerlingen gaan groepsdoorbroken verschillende onderdelen van kunst en technologie ontdekken en allerlei eigen creaties maken binnen het gekozen project.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.