Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Voor de samenstelling van het team van openbare basisschool Dakpark verwijzen we naar de website van obs Dakpark.
We houden de ouders op de hoogte via de app Social Schools. in deze app staan ook de belangrijke data zoals vakanties, studiedagen, informatieavonden, feesten en activiteiten.
Positief schoolklimaat
Leefstijl
De school heeft veel aandacht voor de sociaal-emotionele ontwikkeling van de kinderen. Door de inzet van de methode Kwink leren de kinderen meer weerbaar en sociaal vaardig worden. Samen met hun klasgenoten doen de leerlingen activiteiten en opdrachten die gericht zijn op "goed omgaan met elkaar".
ZIEN
Met het leerlingvolgsysteem van LIB worden de sociaal-emotionele vaardigheden geobserveerd. De leerlingtevredenheidspeiling gebruikt de school om het welbevinden van het kind in kaart te brengen. Het voorkomen en omgaan met pesten krijgt binnen deze school extra aandacht.
PestenDakpark maakt gebruik van een pestprotocol, heeft een anti-pestcoördinator, doet mee aan de Week van het Pesten en de kinderen van groep 5 t/m groep 8 vullen jaarlijks een vragenlijst over pesten in.
Positive Behaviour Support (PBS)
Deze methodiek gaat uit van positief gedrag en voorspelbaar gedrag van de leerkracht. Alle leerkrachten zijn erop gericht om het goede gedrag te belonen en positief te waarderen. Negatief gedrag wordt genegeerd. Bij ongewenst gedrag wordt het reflectieformulier gebruikt. Hierbij leert het kind terug te kijken naar zijn vertoonde gedrag en leert het om volgende incidenten te voorkomen door positieve keuzes te maken. Ouders/verzorgers worden op de hoogte gesteld als het kind een time-out buiten de eigen groep heeft gekregen. Het kind krijgt in dat geval een reflectieformulier mee naar huis dat door de ouder/verzorger ondertekend moet worden en aan de leerkracht moet worden teruggeven.