Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
Wij werken met een continurooster. Dit betekent dat alle kinderen elke dag van 8:30 uur tot 14:00 uur op school zijn. Op 't Ven hebben we twee groepen 1/2 die beide vaste leerkrachten hebben. Naast de leerkracht is er op vaste tijden ook een ondersteuner aanwezig. Zij werken volgens een dag- en weekritme. Iedere dag is er een afwisseling van groepsactiviteiten en keuzeactiviteiten in de speelleerhoeken rondom een thema. Dit is zowel in de groep als op het leerplein. Twee keer per dag spelen de kinderen buiten. De fruit- en lunchpauze is in de eigen groep met de leerkracht.
Wij werken met een continurooster. Dit betekent dat alle kinderen elke dag van 8:30 uur tot 14:00 uur op school zijn. Er wordt gewerkt met een vast dag- en weekrooster. In de ochtenden is er vooral aandacht voor de kernvakken rekenen en taal. Naast de leerkracht is er op vaste tijden ook een ondersteuner aanwezig. Wij bieden onderwijs vanuit leerlijnen aan de hand van methodes. Wij hebben bewust gekozen voor methodes waarbij niveaudifferentiatie en tempodifferentiatie mogelijk is. De verwerking vindt zowel schriftelijk als digitaal plaats. Om aanbod op niveau te kunnen geven, maken we incidenteel gebruik van groepsoverstijgende en leerjaaroverstijgende werkvormen.
Tijdens het merendeel van de middagen krijgen de kinderen de zaakvakken en creatieve vorming aangeboden middels het curriculum en onderwijsconcept 'International Primary Curriculum' (IPC). Tijdens IPC wordt er thematisch, groepsoverstijgend en vakoverstijgend aan een bepaald thema gewerkt. Boeiende, actieve en zinvolle lessen zijn hierbij het uitgangspunt. Voor meer informatie zie: https://ipc-nederland.nl
Kindcentrum 't Ven werkt intensief samen met interne en externe specialisten. Hierdoor zijn wij in staat om Passend Onderwijs te bieden voor de meeste kinderen. Als kinderen een ondersteuningsbehoefte hebben, kijken we samen met ouders wat we kunnen bieden. Indien mogelijk is dat Passend Onderwijs op ons eigen kindcentrum. Als dat niet haalbaar is zoeken we samen naar een andere Passende plek.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De leerlingenzorg is geen individuele leerkrachtaangelegenheid, maar een gezamenlijke verantwoordelijkheid van het hele team. In het geven van extra ondersteuning volgen wij de ondersteuningsniveaus, die zijn afgesproken binnen samenwerkingsverband Primair Onderwijs de Meierij, en sluiten hierop aan met de zorgstructuur van ons kindcentrum, uiteraard in nauwe samenwerking met de ouders/verzorgers.
De ambities van KC 't Ven passen binnen het Strategisch Beleidsplan van Signum. In onze basisondersteuning zijn we ons verdiept aanbod verder aan het ontwikkelen. Hierbij proberen we zo optimaal mogelijk aan te sluiten bij de mogelijkheden en interesses van de kinderen.
Kanteel kinderopvang biedt de volgende opvangvormen:
- Voorschoolse Opvang (VSO)
- Elke werkdag van 07:30u – 08:30u
- Peuterarrangement
- Kevers: Maandag & Woensdag 08:30u – 12:30u
- Libellen: Dinsdag & Donderdag 08:30u – 12:30u
- Kinderdagverblijf
- De Sprinkhanen & De Krekels.
- Elke werkdag van 07:30u – 18:30u
- Buitenschoolse Opvang (BSO)
- Schooldagen: 14:00u – 18:30u
- In de vakanties: 07:30u – 18:30u
- Studiedagen: 7:30 u – 18:30u
Meer info: zie de website van Kanteel kinderopvang www.kanteel.nl
Voor vragen en aanmeldingen omtrent de plaatsing van u kind(eren) kunt u contact opnemen met:
Afdeling Relatiebeheer:
T: 073-8511474
E-mail: relatiebeheer@kanteel.nl