RK Mytylsch v BLO aan Lich Gebr Kinderen

Gezellelaan 13 4707 CC Roosendaal

Schoolfoto van RK Mytylsch v BLO aan Lich Gebr Kinderen

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Verlof wordt intern opgevangen.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

De Mytylschool Roosendaal is een onderwijsinstelling voor speciaal onderwijs (SO) en voortgezet speciaal onderwijs (VSO) voor leerlingen in de leeftijd van 4 tot en met uiterlijk 21 jaar met motorische beperkingen, een lichamelijke of meervoudige handicap, of een chronische ziekte. Vanwege deze beperkingen, handicap of ziekte zijn de leerlingen onvoldoende in staat deel te nemen aan het regulier onderwijs. We nemen speciale begeleidingsmaatregelen om de leerlingen optimaal te laten profiteren van het onderwijsaanbod binnen het regulier dan wel het (voortgezet) speciaal onderwijs. Op een geïntegreerde wijze bieden wij onze leerlingen onderwijs, revalidatie en zorg. Wij streven ernaar onze leerlingen de kennis en vaardigheden te laten ontwikkelen die ze nodig hebben om nu en in de toekomst zo zelfstandig mogelijk te functioneren. Leerlingen (en hun ouders/verzorgers) staan binnen onze onderwijsinstelling centraal. We gaan uit van de individuele mogelijkheden van ieder kind. Wij bieden de leerlingen een ontwikkeling stimulerende omgeving. Hierdoor kunnen zij zich op cognitief, motorisch, sociaal-emotioneel en praktisch gebied optimaal ontwikkelen. Het Ontwikkelingsperspectief Onderwijs en Revalidatie (OOR) of LeerBehandelPlan (LBP) dat we – in overleg met ouders, revalidatie en zorg – voor iedere leerling opstellen, geeft richting aan de individuele ontwikkeling van de leerlingen.

In het schoolondersteuningsprofiel staat beschreven wat we doen om aan de ondersteuningsbehoeften van leerlingen tegemoet te komen. Dat kunnen zowel leerlingen op onze school zijn als leerlingen die we ondersteunen in het regulier onderwijs. Daarbij kijken we niet alleen naar de expertise van de school, maar houden we ook rekening met het specialisme van andere scholen in het samenwerkingsverband. Gezamenlijk zorgen we voor een dekkend aanbod. 

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Toelichting van de school

De integrale peutergroep biedt gespecialiseerde begeleiding en revalidatie voor peuters met een lichamelijke of meervoudige beperking. De peutergroep is kleinschalig, maximaal 8 kinderen per groep, onder begeleiding van twee pedagogisch behandelaren en een revalidatieteam vanuit het Bravis Ziekenhuis. De peutergroep is bedoeld voor peuters in de leeftijd van 1½ tot ongeveer 4 jaar, waarbij sprake is van een lichamelijke of meervoudige beperking. Ook kinderen waarbij sprake is van een lichamelijke aandoening en voor wie extra ontwikkelingsstimulering noodzakelijk is horen tot de doelgroep. Een duidelijke diagnose is niet noodzakelijk. Naast de vaste twee pedagogisch behandelaren is er een vast team vanuit de revalidatie dagelijks aanwezig op de peutergroep, te weten een logopedist, ergotherapeut en kinderfysiotherapeut. Ook zijn een kinderrevalidatiearts, orthopedagoog en maatschappelijk werker betrokken. Binnen de peutergroep werken de verschillende professionals vanuit zowel het Bravis Ziekenhuis als de Mytylschool intensief samen met de ouders om de ontwikkeling van het kind maximaal te kunnen stimuleren. Het Bravis Ziekenhuis biedt het revalidatiepersoneel; de Mytylschool biedt, in opdracht van het Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG), de pedagogisch behandelaren en orthopedagoog. Waar nodig kunnen het CJG en/of andere belangrijke samenwerkingspartners actief betrokken worden in de behandeling van het kind.

Terug naar boven