Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij aanvang van schooljaar 2018-2019 heeft onze school 6 groepen met een gemiddeld aantal leerlingen van ongeveer 25 per groep. Wij werken met het directe instructiemodel; zo sluit ons onderwijsaanbod zoveel mogelijk aan op de onderwijsbehoeftes, talenten en capaciteiten van de kinderen.
Groep 1-2: In de twee kleutergroepen zitten kinderen van 4 t/m 6 jaar gecombineerd. In de kleutergroepen leren de kinderen spelenderwijs. Hier wordt de basis gelegd voor het leren leren vanaf groep 3. De belangrijkste pijlers zijn: sociaal-emotionele ontwikkeling / voorbereidend lezen, rekenen en schrijven / werkhouding en concentratie / motoriek.
Groep 3, groep 4 en groep 5 De kinderen in groep 3, 4 en 5 zitten in een enkele groep. De kinderen leren lezen, rekenen en schrijven; alles met aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling. Vanaf groep 5 komen daar de zaakvakken bij.
6-8: De kinderen in de groepen 6 t/m 8 zitten in een combinatiegroep van drie leerjaren. In combinatiegroepen wordt zelfstandigheid, eigen verantwoordelijkheid en omgaan met uitgestelde aandacht gestimuleerd.
Lezen is onder verdeeld in begrijpend lezen en Estafette.
Wij bieden passend onderwijs aan kinderen op een reguliere basisschool. We kijken per intake of het kind geplaatst kan worden op onze school. Dit hangt erg af van de indicatie die het kind heeft en in welke groep het kind geplaatst kan worden.
Onze school is rolstoelvriendelijk dus kinderen met een handicap kunnen bij ons op school terecht.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We blijven ons als team ontwikkelen op het gebied van meer- en hoog begaafdheid. Om de kinderen die iets extra's nodig te hebben zo goed mogelijk te begeleiden. Volgend schooljaar zetten we de NPO middelen in om een extra groep te formeren zodat de klassen nog steeds klein zijn. In de kleine klassen kunnen we elk kind op zijn of haar behoefte begeleiden. Ook met de inzet van de onderwijsassistent en leerkrachtondersteuner kunnen we kinderen ook individueel of in een heel klein groepje extra's bieden wat ze nodig hebben zowel aan de IV en V kinderen en aan de I.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.