Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij aanvang van schooljaar 2024-2025 heeft onze school 8 groepen met een gemiddeld aantal leerlingen van ongeveer 23 per groep. Wij werken met het directe instructiemodel; zo sluit ons onderwijsaanbod zoveel mogelijk aan op de onderwijsbehoeftes, talenten en capaciteiten van de kinderen.
Groep 1-2: In de twee kleutergroepen zitten kinderen van 4 t/m 6 jaar gecombineerd. In de kleutergroepen leren de kinderen spelenderwijs. Hier wordt de basis gelegd voor het leren leren vanaf groep 3. De belangrijkste pijlers zijn: sociaal-emotionele ontwikkeling / voorbereidend lezen, rekenen en schrijven / werkhouding en concentratie / motoriek.
Groep 3, groep 4, groep 5, groep 6, groep 7 en groep 8 De kinderen in groep 3, 4, 5, 6, 7 en 8 zitten in een enkele groep. De kinderen leren lezen, rekenen en schrijven; alles met aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling. Vanaf groep 5 komen daar de zaakvakken bij.
Onder zintuigelijke en lichamelijke ontwikkeling vallen onder andere de lessen rondom beginnende geletterdheid en beginnende gecijferdheid.
Lezen is onder verdeeld in begrijpend- en technisch lezen.
Wij bieden passend onderwijs aan kinderen op een reguliere basisschool. We kijken per intake of het kind geplaatst kan worden op onze school. Dit hangt erg af van de indicatie die het kind heeft en in welke groep het kind geplaatst kan worden.
Onze school is rolstoelvriendelijk dus kinderen met een handicap kunnen bij ons op school terecht.
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We blijven ons als team ontwikkelen op het gebied van meer- en hoog begaafdheid. Om de kinderen die iets extra's nodig te hebben zo goed mogelijk te begeleiden. In de kleine klassen kunnen we elk kind op zijn of haar behoefte begeleiden. Ook met de inzet van de onderwijsassistent en leerkrachtondersteuner kunnen we kinderen ook individueel of in een heel klein groepje extra's bieden wat ze nodig hebben zowel aan de IV en V kinderen en aan de I.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.