Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Onze school telt 6 groepen met de volgende groepsindeling.
Onderbouw: groepen 1,2 en 3. In groep 1 maken de kinderen voor het eerst kennis met de basisschool. Dit gebeurt voornamelijk spelenderwijs, vanaf groep 2 wordt spelen geleidelijk leren. In groep 3 leren de kinderen lezen, schrijven en rekenen
Middenbouw: groepen 4 en 5. In groep 4 en 5 worden deze vaardigheden steeds verder uitgebreid.
Bovenbouw: groepen 6,7 en 8. In deze groepen moeten de leerlingen de verschillende vaardigheden steeds zelfstandiger kunnen toepassen.
Aan alle leerlingen in een groep wordt volgens het expliciete directe instructiemodel (EDI) lesgegeven. Elke les verloopt volgens een vast stramien. Al onze leerkrachten zijn daarop getraind. Het directe instructiemodel is onderdeel van het BAS-concept dat onze school kenmerkt.
De methode Alles-in-1 vormt onze leidraad voor het thematisch werken in de groepen 5 t/m 8. In de groepen 5 t/m 8 komen de kinderen in aanraking met een twintigtal thema’s (groep 4: 5 projecten), die adaptief (6 niveaus) op het individuele kind zijn af te stemmen. Alles-in-1 is thematisch onderwijs, waarin Engels, geestelijke stromingen, aardrijkskunde, geschiedenis, kennis der natuur, techniek, verkeer, muzikale vorming, incl. dans, drama, tekenen en schilderen, handvaardigheid geïntegreerd zijn.
Als bijlage treft u het document aan waarin beschreven staat welke ondersteuning wij uw zoon of dochter kunnen bieden. Scholen werken met elkaar samen in grotere verbanden, waarin afspraken gemaakt zijn over de begeleiding en ondersteuning die alle scholen in de regio kunnen bieden.
Wij werken als basisschool samen met verschillende peuterspeelzalen in de omgeving.