Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Dit schooljaar zijn we met vier groepen gestart, dit zijn allemaal combinatiegroepen van twee leerjaren.
Groep 1-2
In groep 1 ligt de nadruk op gewenning en regelmaat. Leren gebeurt hier vooral door experimenteren en werken met ontwikkelingsmaterialen. Dit gaat in groep 2 door, maar hier heeft de leerkracht een meer sturende rol. De meeste vakken komen in samenhang met een bepaald thema aan de orde. We doen dat met behulp van de methode Piramide.
Groep 3-8
Vanaf groep 3 werken we op een andere wijze. De inrichting van de lokalen, het zitten in groepe en een uniforme instructie zorgen voor een doorgaande lijn. De methodes van de verschillende vakken zorgen voor een gestructureerde methodische aanpak. We vinden het belangrijk dat de kinderen in de groepen extra begeleid worden. In de groepen wordt instructie gegeven op drie niveaus. De kinderen die hieraan behoefte hebben krijgen extra instructie op hun eigen niveau.
Lezen de tijd verstaan we ook onder taal. Taal/lezen is hiermee samengevoegd.
Op onze school streven we er naar dat elk kind volledig tot zijn recht komt. We vinden het belangrijk dat kinderen in hun eigen tempo hun eigen leerroute volgen en zo hun eigen mogelijkheden optimaal benutten. Om dat te bereiken zorgen wij voor een pedagogisch klimaat dat gekenmerkt wordt door veiligheid en geborgenheid.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij blijven op onze school bespreken en onderzoeken hoe we de kinderen het beste kunnen begeleiden. Zowel de kinderen wat extra aandacht nodig hebben aan de onderkant als aan de bovenkant. Alles wat in onze mogelijkheden ligt bieden we aan. Zo wordt gepersonaliseerd leren nog meer waargemaakt binnen De Cortendijck.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.