Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Wij werken met jaargroepen. Kinderen van gelijke leeftijd zitten in één klas. We werken waar nodig met combinatiegroepen.
Vanaf januari 2019 zijn we gestart met het groeps-doorbrekend onderwijs vanuit de disciplines van cultuureducatie en wereldoriëntatie. Kinderen van de peutergroep (3+) en groep 1-2 werken samen, de kinderen van groep 3-4-5 werken samen en de kinderen van groep 6-7-8 werken samen in projectmatige vorm.
De onderbouw bestaat uit groep 1 t/m 4, terwijl groep 5 t/m 8 de bovenbouw vormen. Elke groep heeft zijn eigen groepsleerkracht of groepsleerkrachten. Binnen de groepen wordt het onderwijs, waar mogelijk, aangepast aan de mogelijkheden van het kind.
Over het algemeen doorlopen onze leerlingen zonder onderbreking de acht leerjaren. Desondanks bestaat er onder bepaalde voorwaarden de mogelijkheid om een jaar over te doen. Dit gaat in overleg met ouders, groepsleerkracht en ondersteuningsteam/directie. Hetzelfde geldt voor een eventuele versnelling van de schoolloopbaan.
Aan taal en lezen besteden we samen 10 uur. We splitsen dit niet uit, vandaar dat er bij taal niets is ingevuld.
Onze school heeft een specifiek Schoolondersteuningsprofiel (SOP). Bekijk het SOP op onze website (als bijlage van schoolplan 2016-2020).Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
We zijn momenteel bezig om ons beleid voor meer- en hoogbegaafde leerlingen steviger weg te zetten. Zodat ook deze leerlingen een passend aanbod krijgen op onze school afgestemd op hun specifieke behoeften.
Daarnaast is zowel de taal- als de rekencoordinator actief bezig met beleid op deze vakgebieden. Alles om elk kind zo goed mogelijk te bedienen.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.