Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Bij aanvang van schooljaar 2017-2018 heeft onze school 12 groepen met een gemiddeld aantal leerlingen per groep van ongeveer 25.
Groep 1-2: In de twee kleutergroepen zitten kinderen met de leeftijd van 4 t/m 6 jaar gecombineerd. In de kleutergroepen leren de kinderen spelenderwijs. Hier wordt de basis gelegd voor het leren leren vanaf groep 3. De belangrijkste pijlers zijn: sociaal-emotionele ontwikkeling / voorbereidend lezen, rekenen en schrijven / werkhouding en concentratie / motoriek.
Groep 3-8: Voor de kinderen in de groepen 3 t/m 8 kunnen wij vaak enkelvoudige groepen samenstellen. Dit lukt niet altijd gezien het aantal jaargenoten in een groep. In zo'n geval zullen we een combinatiegroep samenstellen. De kinderen leren lezen, rekenen en schrijven met aandacht voor de persoonlijke ontwikkeling. Vanaf groep 5 komen daar de zaakvakken structureel bij.
Wij werken met het directe instructiemodel waardoor ons onderwijsaanbod zoveel mogelijk aansluit op de onderwijsbehoeftes, talenten en capaciteiten van de kinderen.
Geen verdere toelichting op onderwijstijd.
In de groepen 1 en 2 geven wij 899,75 uur onderwijs.
In de groepen 3 en 4 905,25 uur onderwijs.
In de groep 5 t/m 8 1005,75 uur onderwijs.
Wij bieden passend onderwijs aan de kinderen op een reguliere basisschool. Er wordt per aanmelding gekeken of het kind past bij ons op school.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Wij zijn met het team hard aan het werken om de kinderen die aan de bovenkant presteren een passend aanbod te bieden. Dit gebeurd al wel met kinderen die extra ondersteuning nodig hebben op IV en V gebied, maar nog te weinig bij kinderen die I scoren.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.