Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op De Watermolen zijn alle groepen combinatiegroepen. Naast de groepsleerkracht kunnen bij de groep betrokken zijn:
- intern begeleider: vanuit zorg voor de leerlingen is zij betrokken bij alle groepen. De werkzaamheden van een intern begeleider bestaan o.a. uit: zij observeert lessen bij leerkrachten, bespreekt alle leerlingen met de leerkrachten, zoekt met leerkrachten naar mogelijkheden indien een leerling extra zorg nodig heeft, is sparringpartner voor leerkrachten en directie
- onderwijsassistent: zij kan in of buiten de groep met een deel van de groep of met individuele leerlingen werken
- LIO stagiaire: leerkracht in opleiding die in de afsluitende fase van de opleiding zit. Deze mogen zelfstandig de groep draaien.
- Pabo stagiaires: ook stagiaires uit de andere leerjaren kunnen stage lopen in de groep
- Kellebeek stagiaires: stagiaires die opgeleid worden voor onderwijsassistent
In groep 1-2, maar ook op de peuterspeelzaal, wordt gewerkt middels projecten. De leerlingen maken kennis met verschillende thema’s, in de kring, in speciaal ingerichte hoeken of individueel gaan de leerlingen aan de slag met opdrachtjes, spelletjes en woordenlijsten.
Voor taal/ lezen staat minimaal 10 uur per week op het rooster, voor rekenen is dit minimaal 5 uur.
Voor een meer uitgebreide beschrijving van de vakken die aan bod komen, verwijzen we u graag naar de website www.dewatermolenkpo.nl
De Watermolen is een kleine school in de multiculturele wijk Kroeven. Leerlingen komen voornamelijk uit de omliggende straten uit Kroeven zuidwest, met voornamelijk gezinnen met een niet-westerse achtergrond. Het sociaal welbevinden van onze leerlingen vinden wij zeer belangrijk. Wij werken met PBS (positive behavior support) waarbij samen opgestelde gedragsverwachtingen centraal staan. Uiteraard is ook de cognitieve ontwikkeling belangrijk, waarbij de algehele taalontwikkeling (lezen en schrijven) van de leerlingen speerpunt is.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Doordat we binnen het bestuur nauw samenwerken met collega scholen en doordat we openstaan voor mogelijk benodigde specialisten binnen de school zullen we per leerling bekijken of de gevraagde zorg geboden kan worden.
Daar waar nodig volgt het gehele team scholing om de aanwezige leerlingen nog verder te helpen; bijv gekeken naar de behoeften rondom taalaanbod.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.