Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbaar leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635168" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
In onze heterogene kleutergroepen (kinderen van groep 0, 1 en 2 zitten bij elkaar) wordt thematisch gewerkt. In de thema’s komen alle leerstofonderdelen aan de orde. Kinderen zijn bezig met allerlei vormen van spel en hebben een keuze in het maken van opdrachten. Achter het speel/werkplezier van de kinderen liggen de leerdoelen van de leerkrachten: zij zorgen voor een continue ontwikkelingslijn.
Vanaf groep 3 kiezen we in principe voor homogene groepen.
Zelfstandigheid is een voorwaarde om de wereld om je heen te ontdekken. Een kind moet mogelijkheden aangereikt krijgen om zich als zelfstandig persoon te kunnen ontwikkelen in onze samenleving. Het zal zich daarom een aantal vaardigheden moeten eigen maken: leren omgaan met anderen; een eigen mening vormen; zich kunnen redden in het dagelijkse leven; verantwoordelijkheid durven nemen en dragen.
Iedereen heeft zijn eigen kwaliteiten, vaardigheden, werkwijzen en manieren van informatie opnemen. In ons onderwijs proberen we hier rekening mee te houden. Binnen onze schoolorganisatie is ruimte voor RT, Roergroep, Hodspot en Rots en Water.
Groep 1 en 2 krijgen in 2023-2024 825 uren les
De groepen krijgen in schooljaar 2024-2025 qua omvang als volgt onderwijs:
Groep 1-2: 825 uren
Groep 3 en 4: 951 uren
Groep 5 t/m 8: 1000,5 uren
Onze school heeft een actueel ondersteuningsprofiel.
??
Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Ambities vanaf schooljaar 2023-2024
?-Digikeuzebord: vergroten van de leerkrachtvardigheden, beredeneerde keuzes voor het lesaanbod maken, diepte analyse vormgeven en kwaliteitskaart implementeren met ondersteuning van Bureau Wolters.
?-Cito Leerling in Beeld implementeren.
-Methode Karakter invoeren in groep 4 t/m 6.
-Beleidsplan digitale geletterdheid vormgeven.
-?Methode Taalactief 5 implementeren in groep 7.
-Rekenen: eenduidig didactisch model hanteren, starten met de kwaliteitskaart.
-NT2: kennis opdeoen met LOAN
?
Kansen zien, kansen grijpen en kansen creëren. Er zijn verschillende vormen van werkactiviteiten.
De leerkrachten bepalen vanuit het thema en het groepsoverzicht hoe ze aan de doelen werken. De doelen worden bepaald vanuit onderwijsbehoeften van kinderen. Dat wat een groep nodig heeft om verder te komen binnen een thema is van belang.
Kinderen krijgen veel ruimte om te ontdekken, spelen en te werken. Ze worden goed gevolgd en dat wat ze nodig hebben om verder in ontwikkeling te komen biedt de leerkracht aan.