Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de onderbouw wordt thematisch gewerkt met de methode 'Onderbouwd'.
Onderbouwd is een methode bestaande uit tastbare, kleutereigen materialen waarmee kinderen handelend kunnen leren. Het speels, bewust en doelgericht stimuleren van de ontwikkeling van kinderen vormt de basis. Het pakket is gebaseerd op de kern- en beheersingsdoelen voor groep 1-2. De methode laat kinderen deze beoogde leerdoelen verwerven door het spelen van een spel. Hierdoor vergaren kinderen kennis op een ontspannen manier. Binnen Onderbouwd werk je aan 16 cognitieve vaardigheden met 102 te behalen doelen.
Wij werken met het 5 gelijke dagen model. Hiermee halen wij het maximaal mogelijke voor onze doelgroep en voor ons onderwijs.
We maken gebruik van moderne lesmethodes. Daarbij werken we veel op papier, maar maken we ook gebruik van chromebooks. Met het digibord halen we de wereld de klas in. Leerkrachten houden de leerlingen bij de les door gebruik te maken van verschillende werkvormen. Dit draagt bij aan het samenwerken tussen de leerlingen. Ook is er ruimte voor werkvormen waarbij de leerlingen even lekker kunnen bewegen. Zo zorgen we voor een mix van inspanning en ontspanning tijdens de lessen. Onze lessen kenmerken zich door rust en de aandacht voor iedere leerling. Hierin spelen de ouders een belangrijke rol. Samen met u willen wij ervoor zorgen dat uw kind zich zo goed mogelijk kan ontwikkelen bij ons op school.
De komende jaren staan het werken met doelenplanners bij de nieuwe taalmethode en begrijpend lezen/begrijpend luisteren op de planning.
Verder werken wij heel hard aan een themakisten-bestand behorende bij de lesmethode 'Onderbouwd'
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.