Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
De effectieve conflicthantering
De effectieve conflicthantering is een rechtvaardige manier van conflicten oplossen. Het is de bedoeling dat leerlingen geen gevoelens van onmacht en onrechtvaardigheid hebben na het oplossen van een conflict. Alle leerlingen en leerkrachten houden zich 100% aan de regels en afspraken. Hierdoor is het voor de leerlingen niet winstgevend om met elke leerkracht opnieuw te onderhandelen over de mate van handhaving en worden eventuele sancties niet ontlopen.
Binnen de conflicthantering zijn er 10 rechtvaardigheden:
- Iedere ruzie heeft een startmoment. Eén leerling begint de ruzie.
- Er wordt consequent straf gegeven.
- ruziekettingen
- Alle signalen worden gehonoreerd.
- Klikken mag niet.
- Duidelijkheid over fysiek en verbaal geweld.
- Leerlingen mogen niet meelopen, een ruzie wordt tussen twee kinderen opgelost.
- De consequenties zijn rechtvaardig.
- Er is een verschil tussen binnenschoolse en buitenschoolse ruzies
-alle ruzies worden uniform genoteerd