Wat is de klachtenregeling?
Waar gewerkt wordt, worden fouten gemaakt, ook op school. Een klacht moet daarom in de school worden gebracht en worden gehoord: dan pas kan de geuite klacht door de gezamenlijke inspanning van de school en de ouder worden opgeruimd. Een klacht kan overal over gaan, bijvoorbeeld over het gedrag van medeleerlingen, personeel of anderen, de gang van zaken op school, de kwaliteit van het onderwijs, het vermoeden van kindermishandeling, (digitaal) pesten of ongewenste intimiteiten. Het bestuur van Quadraten is aangesloten bij een landelijke klachtencommissie. Elke school heeft een klachtenregeling met daarin een klachtenprocedure. Deze klachtenprocedure geeft aan hoe de ouder de klacht in de school brengt:
Neem eerst contact op met de groepsleerkracht van uw kind· als u niet tevreden bent met het resultaat, bespreek dan de klacht met de directeur Wanneer ook het gesprek met de directeur niet leidt tot een bevredigende oplossing of wanneer de klacht zeer ernstig van aard is, ga dan met uw klacht naar de contactpersoon van de school of eventueel naar een van de vertrouwenspersonen van de stichting. Wilt u een formele klacht indienen, dan kunt u terecht bij de landelijke klachtencommissie. De vertrouwenspersoon kan u daarbij helpen. Het adres en het telefoonnummer van de landelijke klachtencommissie en de naam en contactgegevens van de contactpersonen vindt u op de website van Quadraten.