Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
We werken met een instroomgroep vanaf de kerstvakantie.
Daarnaast is er een combinatiegroep 3/4.
De school biedt zelf lichte preventieve en curatieve interventies. Ook wordt de school ondersteund vanuit deAfdeling of het SWV via de inzet van een expertiseteam. Dit team kan bestaan uit collegiale consulenten metdiverse specialismen, een schoolmaatschappelijk werker en een orthopedagoog. Het is mogelijk ambulantebegeleiding in te zetten t.b.v. zware zorgleerlingen door de inzet van een bovenschools Expertise en Dienstenteam.Het schoolondersteuningsteam (SOT) werkt snel en effectief o.a. met ondersteuning van bovenstaande deskundigeinzet. De groeps- en leerling-besprekingen verlopen planmatig en indien nodig in multi-disciplinair overleg. Deschool is aangesloten bij de gemeentelijk jeugdzorgvoorzieningen. De school maakt effectief gebruik vannoodzakelijke adviezen van externe partners. Ouders zijn als educatief partner actief betrokken in dezorgbesprekingen over hun kind.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.