P.C. Basisschool De Schakel

Het Cappelrijeland 1A 2231 ZD Rijnsburg

  • Tio staat voor kracht, trouw, goede
herinnering, geduld en verstandigheid.
  • Schoolfoto van P.C. Basisschool De Schakel
  • Schoolfoto van P.C. Basisschool De Schakel
  • Schoolfoto van P.C. Basisschool De Schakel
  • Schoolfoto van P.C. Basisschool De Schakel

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij afwezigheid door ziekte, cursus of verlof van een leerkracht komt er, indien mogelijk, een andere leerkracht voor de klas. We proberen in eerste instantie een teamlid van onze school te vinden die de vervanging kan doen. Deze collega kent de kinderen en de manier van werken op onze school. Wanneer dat niet mogelijk is, zoeken we een invalleerkracht van buiten de school.

Mocht een groep niet opgevangen kunnen worden, dan zijn wij genoodzaakt, na overleg met het schoolbestuur, een groep thuis te laten. De ouders worden schriftelijk hiervan op de hoogte gesteld. De kinderen worden nooit zonder overleg met u, naar huis gestuurd. Mocht u thuis geen opvang hebben, dan vinden wij het onze plicht om een oplossing voor u te zoeken

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

We streven ernaar dat iedere leerling zich ononderbroken kan ontwikkelen en ontplooien. Omdat we te maken hebben met verschillen, moet het onderwijsleerproces zo ingericht worden, dat dit ook mogelijk is. In de eerste plaats moeten de leraren daarom de leerlingen goed kennen (wat is hun niveau, wat zijn de kenmerken van de leerlingenpopulatie). Daarna moeten de leerlingen goed gevolgd worden: hoe verloopt het ontwikkelproces? Daar waar nodig volgt zorg en begeleiding. Deze zorg kan gericht zijn op leerlingen die wat minder kunnen, maar ook op leerlingen die wat meer kunnen. Om het ontwikkelproces te volgen, hanteren we het CITO-LVS. Leerlingen met een E- of D-score, leerlingen die sterk terugvallen en leerlingen met een A-plus-score komen in aanmerking voor extra zorg. De centrale figuur bij zorg en begeleiding is de leerkracht. De intern begeleider heeft een coördinerende taak.

We bieden:

  • Arrangementen voor leerlingen die meer nodig hebben dan de basisondersteuning(OPP / groeidocument)
  • Preventief werken we met protocollen voor dyslexie, gedrag en Hoogbegaafdheid (DHH), Logo 3000(Woordenschatonderwijs in samenwerking met peuterspeelzaal), Bouw (gr. 1 t/m 4) en Letterspel (gr. 1 t/m 8)
  • Specifieke ondersteuning vanuit expertise, te denken valt aan begaafde leerlingen die buiten de groep werken o.l.v. een extra leerkracht, extra aanbod leren van een vreemde taal (Spaans)
  • Langduriger ondersteuning voor kinderen die een steuntje inde rug nodig hebben door extra inzet onderwijsassistent en leerkracht

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

Zie hoofdstuk kwaliteitszorg en het schoolplan 2022-2023 (Schoolplan 2022-2023)


Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven