Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Met de gemeente en de andere basisscholen in Beesel hebben we invulling gegeven aan het muziek- cultuur- en bewegingsonderwijs. Voor muziek is subsidie aangevraagd en toegekend waarmee we het muziekonderwijs in de jaren 2019-2022 een flinke impuls hebben gegeven. De gemeente heeft een muziekcoach benoemd die ook na de subsidieperiode binnen de gemeente actief blijft. Voor cultuuronderwijs is er een cultuurcoach benoemd die samen met de teams het cultuuronderwijs naar een hoger plan heeft getild en voor het bewegingsonderwijs is een sportcoach benoemd die de scholen begeleidt in alles wat met het bewegingsonderwijs te maken heeft en voor iedere groep 1x per week een gymles verzorgd. Hiernaast ontwikkelen we steeds andere vormen van samenwerking met het lokale veld. Zo gaan er kinderen naar "the Rock Station" en krijgen daar muziek- en dansles, werken we samen met het voortgezet onderwijs in het dorp, het Grescollege waar kinderen van onze school samenwerken met kinderen van het Grescollege op bijvoorbeeld de audio visuele afdeling is gewerkt aan de totstandkoming van een filmpje om de rookvrije generatie te promoten.
Tijdens het buiten spelen besteden de leerkrachten ook tijd aan bovenstaande vakken. Er worden spelletjes gedaan waarbij de kinderen versjes opzeggen of liedjes zingen, er wordt op de hinkelbaan gehinkeld (cijfers) er wordt in de zandbak gespeeld en er wordt gebruik gemaakt van groot- en klein speelmateriaal wat allemaal ingezet kan worden bij bovengenoemde vakken.
Een onderdeel van de wereldoriëntatie is levensbeschouwing. Bij de projecten van Jeelo komen diverse thema's die met levensbeschouwing te maken hebben, terug.
Op OJBS de Triolier bieden wij ondersteuning voor kinderen met Rec 2 (kinderen met ernstige gehoorproblemen of ernstige spraak- en taalproblemen) indicatie, Rec 3 (kinderen met een verstandelijke- en/of lichamelijke handicap) indicatie en Rec 4 (kinderen met ernstige gedrags- en omgangsproblemen of gedragsstoornissen) indicatie. Ook wordt ondersteuning geboden aan kinderen met dyslexie en dyscalculie. Voor meer- en hoogbegaafde kinderen beschikken wij over een deskundige die de groepsleerkrachten adviseert en met deze kinderen op donderdagmiddag aan het werk is.
OJBS de Triolier heeft een nauwe samenwerking met speelleergroep de Boemeltrein. De speelleergroep wordt betrokken bij de 12 projecten die wij iedere 2 jaar doen (6 projecten per jaar). Bij de start van iedere schoolweek wordt gestart met een weekopening, ook hier doet de Boemeltrein aan mee en eens in de zoveel tijd, verzorgt de peutergroep de weekopening. Binnen het team is een VVE coördinator benoemd die de leidsters van de speelleergroep ondersteunt. Verder wordt de Kwaliteitscoördinator Passend Onderwijs ingezet om bij vragen van de leidsters te ondersteunen.