Bosdael, Centrum voor het Kind

Meester Bosmanshof 1 5953 DM Reuver

Schoolfoto van Bosdael, Centrum voor het Kind

Het team

Alle personeelsleden van de school vormen samen het team. Zowel de leerkrachten voor de klas, als het niet onderwijzend personeel. Vaak zijn er op een school specialisten aanwezig die extra ondersteuning bieden aan leerlingen die dit nodig hebben. Elke school kent daarin een eigen aanpak. Hoe het team is samengesteld en hoe de school bijvoorbeeld vervanging regelt? Dat kan alleen de school je vertellen.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Leerkrachten kunnen om diverse redenen afwezig zijn. Als het gaat om studieverlof, dan is dit in de regel van tevoren bekend. De school heeft dan ruim de tijd om vervanging te regelen. Lastiger wordt het als een leerkracht zich ziek moet melden. De vervanging moet dan in veel gevallen op korte termijn geregeld worden. We hanteren binnen de scholen van Kerobei de volgende richtlijn:

  1. Eerst wordt een vervanger gezocht via de vervangerspool.
  2. Lukt dat niet dan wordt binnen school of cluster van samenwerkende scholen naar een verantwoorde oplossing gezocht.
  3. Zijn er ook binnen de school of het cluster geen verantwoorde oplossingen, dan worden de kinderen een dag opgevangen binnen de school (bijv. verdelen over andere groepen).
  4. Indien er geen verantwoorde oplossing voorhanden is dan kan het voorkomen dat de kinderen van de betrokken groep die dag geen school hebben. Wij delen dit tenminste de dag voorafgaand aan de ouders van die kinderen schriftelijk mee.

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

We hebben voor dit onderdeel geen gegevens (ontvangen).

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

In de gemeente Beesel werken onderwijs en gemeente Beesel nauw en constructief met elkaar samen op basis van gedeelde visie en verantwoordelijkheid. De samenwerking heeft geleid tot een gedeelde wens van onderwijs en gemeente om een kwaliteitsimpuls te realiseren op gebied van sport, cultuur en muziek door het aanstellen van gespecialiseerde consulenten voor de afzonderlijke domeinen voor de scholen in de gemeente Beesel. De inzet van een muziek-, sport- en cultuurconsulent op onze scholen is een welkome aanvulling op de teams en daarmee is er brede vakspecifieke kennis en expertise beschikbaar.

Klasindeling

  • Bouwgroepen/Stamgroepen/Heterogene groepen
  • Groepsdoorbrekende niveaugroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

Wij werken in gemengde kleutergroepen, waarin kinderen tussen de 4 en 7 jaar met elkaar spelen en leren. De activiteiten worden verzorgd rondom een thema, dat de basis vormt van ons aanbod. Hierin spelen een aantal activiteiten een centrale rol: spelen in hoeken, spelen in de speelzaal of buiten, grote en kleine kringen, werklessen.   Alle vakvormingsgebieden komen in thema’s aan de orde: sociaal-emotionele ontwikkeling, voorbereidend taal en rekenen, spel, creatieve vorming en wereldoriëntatie. Wij volgen zoveel mogelijk de individuele ontwikkeling van het kind. Er is weliswaar een basisaanbod voor groep 1 en groep 2, het kan echter zo zijn dat groep 1 kinderen gebruik maken van het aanbod voor groep 2 en andersom.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Terug naar boven