Scholen kiezen per schooljaar een eindtoets. Ze kunnen kiezen uit vijf goedgekeurde eindtoetsen: de Centrale Eindtoets, ROUTE 8, de IEP Eindtoets, de Dia-eindtoets of de AMN Eindtoets">Resultaten eindtoets
Door de corona perikelen is er afgelopen schooljaar geen eindtoets geweest bij de kinderen!
Wel hebben we de ontwikkelingen bij gehouden het leerlingvolgsysteem. De ontwikkeling die de kinderen hebben laten zien ondanks een lange tijd van thuiswerken, was goed. De gemiddelde score van de drie leerlingen was in het schooljaar 2017-2018 uitzonderlijk hoog. Namelijk 547,7. Het landelijk gemiddelde ligt op 534.9. Omdat de groep minder dan 5 leerlingen omvatte, wordt de score in het systeem van Schoolvensters niet meegenomen in de grafiek. In schooljaar 2018-2019 behaalden de kinderen een score boven het landelijk gemiddelde, nl. 537.
Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het basisniveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het fundamentele niveau of 1F genoemd. Iedere leerling zou dit niveau aan het einde van de basisschool moeten behalen. Voor alle basisscholen in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het fundamentele niveau 85%. Dus: op alle scholen moet 85% van de leerlingen het basisniveau halen, anders is dat een signaal voor de inspectie.
Dit is het percentage leerlingen dat met de eindtoets het hogere niveau voor taal en rekenen behaalt. Dit wordt het streefniveau of 2F (taal) en 1S (rekenen) genoemd. Het streven is dat zoveel mogelijk leerlingen dit niveau aan het einde van de basisschool behalen. Voor elke basisschool in Nederland is de signaleringswaarde (minimale waarde) voor het streefniveau apart bepaald. Hoeveel procent van de leerlingen het hogere niveau moet behalen, verschilt dus per school. De inspectie kijkt eerst goed naar kenmerken van de leerlingen (en van hun ouders) om de verwachting te bepalen. Heeft een school meer leerlingen die meer aandacht nodig hebben, dan ligt de signaleringswaarde van de inspectie lager.
Methode gebonden toetsen worden door de groepsleerkrachten geanalyseerd.
De Cito toetsen wordt door de leerkracht in samenwerking met de Coördinator Passend Onderwijs (CPO-er) geanalyseerd. Er worden streefdoelen gemaakt. Er wordt een groep analyse gemaakt vanuit de toets resultaten van Cito- LVS, een trendanalyse volgmodel en een analyse op groepsniveau met interventies. De opbrengsten worden gemonitord in het programma DrieDee.
De leerlingen stromen over het algemeen door op het niveau waarop de school advies heeft gegeven aan het Voortgezet Onderwijs.
Vanwege een klein leerlingaantal is hier geen (volledige) informatie zichtbaar (bescherming persoonsgegevens).
De Inspectie van het Onderwijs onderzoekt minimaal één keer in de vier jaar het bestuur van een school. De inspectie kijkt dan of de kwaliteitszorg, de onderwijskwaliteit en de financiële zaken bij het schoolbestuur op orde zijn. Daarnaast bezoekt de inspectie een aantal scholen die bij het schoolbestuur horen en onderzoekt deze scholen nader. De gegevens van het laatste onderzoek van de inspectie zijn beschikbaar op de website van de onderwijsinspectie.