Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In de groepen 1-2 werken we aan de hand van thema's . We gaan uit van spelend en ontdekkend leren. De leerkracht zorgt voor een uitdagende leeromgeving. De leerkracht observeert, speelt mee, geeft uitleg.
Kinderen leren in groep 3 lezen met behulp van de nieuwste versie van de methode "Veilig Leren Lezen". Dit is de KIM-versie. Stap voor stap leren de kinderen letters lezen en schrijven. Binnen deze methode kan de leerstof op elk niveau aangepast worden.
Vanaf groep 4 wordt met "Taal Actief" gewerkt. Bij taal is er elk leerjaar ruim aandacht voor de vier taaldomeinen: woordenschat, spreken/luistern, schrijven (stellen) en taalbeschouwing. Bij spelling is er natuurlijk aandacht voor de juiste spellingswijze, maar ook voor het spellingsproces.: waarom wordt een woord zo gespeld?
Voor rekenen wordt de nieuwste versie van de methode "Wereld in getallen" gebruikt. Er zijn leerkrachtgebonden lessen, waar de leerkracht instructie geeft en differentieert op niveau en verwerking.
We werken vanaf groep 3 met de wereld oriëntatie-methode van Naut-Meander-Brandaan.
In het schoolondersteuningsprofiel staat de ondersteuningsdeskundigheid die de schools structureel zelf beschikbaar heeft. Ook de deskundigheid die de school van buiten de school beschikbaar heeft voor de leerlingen staat hierin vermeld.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
De school heeft ervaring met met het verzorgen van onderwijs aan kinderen met een auditieve beperking. Begeleid vanuit het betreffende regionale expertise centrum (Kentalis) en ondersteuning van een gespecialiseerde (externe) onderwijsassistente.
Onze school biedt voor- en vroegschoolse educatie aan. We werken samen met de voorschool/kinderdagverblijf in de buurt van de school. We gebruiken daarbij Schatkist.
Er vindt een warme overdracht plaats, middels het observatie- en registratieformulier "KIJK". Daar waar nodig vinden er incidentele observaties plaats door teamleden van de Wilsdonck bij de organisaties die overdagen.