Brede School Kwintijn

Oude Molenweg 3 8101 EK Raalte

  • Onze gemeenschappelijke ruimte, de Kwint, waar we vieren, voorstellingen geven en Jeelo-presentaties houden.
  • We werken onderzoekend en ontdekkend in thema's. Dat levert betekenisvol en leuk leren op!
  • Boeken lezen...dat gaat makkelijk met een up to date collectie van de bieb op school.
  • Bij ons leer je niet alleen uit een boekje maar ook door echt te doen en te ervaren. Zo leer je beter en leuker.
  • We met en van elkaar. Zo leren we samenwerken en samen kom je verder!

Het team

Toelichting van de school

Op onze school werken we in combinatiegroepen. We werken het komend schooljaar met  groep 1/2 , groep 3/4, groep 5/6 en groep 7/8.

Het team bestaat uit 8 enthousiaste en ontwikkelgerichte teamleden, die zich bekwaamd hebben in projectonderwijs met Jeelo. We zijn goed op elkaar ingespeeld en zetten stevig in op samenwerking en doorgaande lijnen binnen de school.

Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Bij ziekte of verlof van de leerkracht wordt de leerkracht vervangen.

De Mare is aangesloten bij PON. PON is een organisatie waarbij invalleerkrachten werken.

Indien er onverhoopt geen invaller beschikbaar is, proberen we de eerste ziektedag binnen de school te schuiven in de organisatie. Indien dit niet lukt, kan het voorkomen dat een groep kinderen bij ziekte van leerkrachten naar huis wordt gestuurd. We communiceren zo tijdig mogelijk en verzorgen noodopvang.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Op Kwintijn werken en leren we in combinatiegroepen van twee leerjaren. 

Iedere groep heeft een eigen instructielokaal, dat grenst aan de bouwruimte. 


Klasindeling

  • Combinatiegroepen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De groepen 1 en 2 werken met Jeelo aan de ontwikkelingsdoelen van de kleutergroepen. Naast instructies in de kring werken zij thematisch in de hoeken. In deze hoeken komen geïntegreerd en speels verschillende taal-, reken-, sociale-  en wereldoriëntatiedoelen aan bod.

De hier genoemde urenverdeling is dus een indicatie.

Bron

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

We werken op Kwintijn met instructies op basisvakken, zelfstandig werken en Jeelo-projectonderwijs.

 Op deze manier krijgen kinderen de gelegenheid om op eigen manier en tempo de leerstof te verwerken. Zo kunnen kinderen die moeite hebben met lezen bijvoorbeeld hier meer tijd aan besteden, terwijl zij wellicht hun rekentaken sneller kunnen maken. Het taakwerk draagt zo bij aan onderwijs op maat.

Daarnaast worden met Jeelo verschillende vakgebieden geïntegreerd aangeboden. Zo passen de begrijpend leesteksten en woordenschat altijd bij het thema.

Bron

Extra mogelijkheden op deze school

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Wij vinden het erg belangrijk dat ieder kind thuis nabij een openbare school kan bezoeken waar hij of zij zich optimaal kan ontwikkelen.

In ons gebouw werken we met Jeelo/projectonderwijs op leerpleinen in bouwruimtes, waar kinderen op hun eigen niveau en in eigen tempo gedifferentieerd aan leerdoelen kunnen werken. In de bouw werken verschillende jaargroepen met elkaar samen, zodat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren.

Op Kwintijn is veel aandacht voor taalonderwijs, woordenschat en lezen. Bij voorkeur geven wij deze vakgebieden ook thema-gericht in onze projecten, zodat taal direct betekenisvol kan worden toegepast.

Door handelingsgericht te werken, samen met ouders en kinderen, het voeren van gesprekken met kinderen en het goed volgen van leerresultaten en sociaal-emotionele ontwikkeling kunnen wij onze leerlingen bieden wat zij nodig hebben.

Welke specialisten ondersteunen op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Download het schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven