Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Op Kwintijn werken en leren we in combinatiegroepen van twee leerjaren.
Iedere groep heeft een eigen instructielokaal, dat grenst aan de bouwruimte.
De groepen 1 en 2 werken met Jeelo aan de ontwikkelingsdoelen van de kleutergroepen. Naast instructies in de kring werken zij thematisch in de hoeken. In deze hoeken komen geïntegreerd en speels verschillende taal-, reken-, sociale- en wereldoriëntatiedoelen aan bod.
De hier genoemde urenverdeling is dus een indicatie.
We werken op Kwintijn met instructies op basisvakken, zelfstandig werken en Jeelo-projectonderwijs.
Op deze manier krijgen kinderen de gelegenheid om op eigen manier en tempo de leerstof te verwerken. Zo kunnen kinderen die moeite hebben met lezen bijvoorbeeld hier meer tijd aan besteden, terwijl zij wellicht hun rekentaken sneller kunnen maken. Het taakwerk draagt zo bij aan onderwijs op maat.
Daarnaast worden met Jeelo verschillende vakgebieden geïntegreerd aangeboden. Zo passen de begrijpend leesteksten en woordenschat altijd bij het thema.
Wij vinden het erg belangrijk dat ieder kind thuis nabij een openbare school kan bezoeken waar hij of zij zich optimaal kan ontwikkelen.
In ons gebouw werken we met Jeelo/projectonderwijs op leerpleinen in bouwruimtes, waar kinderen op hun eigen niveau en in eigen tempo gedifferentieerd aan leerdoelen kunnen werken. In de bouw werken verschillende jaargroepen met elkaar samen, zodat kinderen ook veel van elkaar kunnen leren.
Op Kwintijn is veel aandacht voor taalonderwijs, woordenschat en lezen. Bij voorkeur geven wij deze vakgebieden ook thema-gericht in onze projecten, zodat taal direct betekenisvol kan worden toegepast.
Door handelingsgericht te werken, samen met ouders en kinderen, het voeren van gesprekken met kinderen en het goed volgen van leerresultaten en sociaal-emotionele ontwikkeling kunnen wij onze leerlingen bieden wat zij nodig hebben.
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.