Basisschool met de Bijbel de Schuilplaats

Verzetslaan 17 3882 HH Putten

Schoolfoto van Basisschool met de Bijbel de Schuilplaats

Het team

Toelichting van de school

Directie / MT

De eindverantwoordelijkheid voor de algemene gang van zaken en het onderwijs op school ligt bij de directeur, dhr. B.H.A. van Vliet. Samen met de bouwcoördinatoren; juf Willemsen (onderbouw), juf Doppenberg (middenbouw), juf Koudijs (bovenbouw) en IB-ers; juf Schaap (groep 1 t/m 5) en juf van der Hoef (groep 6 t/m 8) wordt het management team (MT) gevormd. 

Leerkrachten

De leerkrachten zijn het eerste aanspreekpunt en verantwoordelijk voor het reilen en zeilen in de klas. Er werken fulltime leerkrachten en parttime leerkrachten op De Schuilplaats. Door de flexibilisering van de arbeidstijdenwet is het mogelijk dat er twee leerkrachten in een groep komen. We streven naar maximaal twee leerkrachten per groep. Ieder jaar moet dat opnieuw bekeken worden.  Voor het schooljaar 2023-2024 is de volgende groepsindeling als volgt:  

  • 1A Juf Hop / Juf van de Kolk 
  • 1B Juf Timmer / Juf Beekman
  • 2A Juf Willemsen / Juf van Wakeren
  • 2B Juf Jallow / Juf van Deuveren
  • 3A Juf Lammers / Juf Gerritsen
  • 3B Juf Goedhart / Juf Sterk
  • 4A Juf de Roon / Juf Haitsma
  • 4B Juf Legemaat
  • 5A Juf Lof / Juf van Emous
  • 5b Juf Stoffer
  • 6A Juf Brons / Juf van Wijncoop / Meester Meinema
  • 6B Juf van de Langemheen / Juf van der Hoef
  • 7A Juf Huissoon / Juf Post
  • 7B Juf Kok
  • 8A Juf Kreuze / Juf van der Hoek
  • 8B Juf Schuiteman / Juf Koudijs
  • Plusgroep: Juf van Kolthoorn

Ondersteuning

Soms is er extra of specifieke hulp nodig, in of buiten de groep. Om hier invulling aan te geven bieden de onderwijsassistenten (juf van de Pol, Juf van Wechem en Juf Vos) ondersteuning aan leerkrachten in het kader van werkdrukverlaging en begeleiding aan leerlingen. Juf Almekinders is bij ons de RT’er, Juf van Kolthoorn de hoogbegaafdheidsexpert.
De leerkracht, ondersteuner en IB’er kijken gezamenlijk welke ondersteuning gewenst is. Na afloop van een periode vindt de evaluatie plaats van de geboden hulp. Vervolgens is er terugkoppeling naar de ouders. De RT-taken kunnen door verschillende leraren worden uitgevoerd. 

Andere taken

  • ICT coördinatoren: Juf Bronkhorst en Juf Kok
  • ICC coördinator (cultuur): Juf Kok  
  • Studentplaatsing en begeleiding (ICO): Juf Doppenberg

Leerbedrijf

Verder zijn we een erkend leerbedrijf voor studenten van de Christelijke Hogeschool (PABO) te Ede en voor opleidingen van verschillende ROC ’s. Daarnaast zijn wij VELON gecertificeerd bij de Vereniging Lerarenopleiding Nederland en een erkende aspirant SAM school van Driestar Educatief. 

Leraren In Opleiding

De LIO-stage (Leraar–In-Opleiding) is een langdurige stage voor een afstuderende student van de Pabo. In deze periode functioneert de student als zelfstandige leraar van een klas. Daarmee vormt de afstudeerstage de afsluiting van de beroepsvoorbereiding. De student krijgt daarbij begeleiding van ICO. De student is verantwoordelijk voor alles wat bij het beroep komt kijken zoals voorbereiding, uitvoering en evaluatie van het onderwijs aan een vaste groep kinderen. Daarnaast neemt de student deel in de organisatie van de school, zoals teamvergaderingen en ouderavonden.

LIO’ers solliciteren naar een beschikbare opleidingsplek. De BOC organiseert plaatsing van LIO's. Het sollicitatiegesprek en de proefles vinden plaats in aanwezigheid van directie, bestuur, de BOC en teamafgevaardigde. 


Vakleerkrachten op deze school

Hoe wordt vervanging geregeld?

Lesuitval
Als er een leerkracht ziek of afwezig is, hanteren we de invallerspoule die door ons bestuur wordt samengesteld. We  spannen ons zoveel mogelijk in om lesuitval tegen te gaan, maar met het huidige leraren tekort is dat niet altijd mogelijk. Als er geen vervanger/invaller te vinden is, dan zijn we genoodzaakt een groep naar huis te sturen. U wordt via Social Schools op de hoogte gesteld.
Er is altijd de mogelijkheid om in individuele gevallen een passende oplossing te vinden. Neemt u dan contact op met school.

Directie van de school

Medewerkers op deze school (instellingsniveau)

Hoe is de verdeling mannen en vrouwen?

Bron

Wat is de leeftijd van de teamleden?

Bron

Hoe zijn de teamleden verdeeld over de verschillende functiegroepen?

Bron

Hoe zijn de leerlingen gegroepeerd?

Toelichting van de school

Leerstofjaargroepen
De kinderen worden verdeeld in zogenaamde leerstofjaargroepen met aandacht voor het individuele kind. Dat wil zeggen dat kinderen van ongeveer dezelfde leeftijd in een jaar tijd een bepaalde hoeveelheid leerstof op niveau van de betreffende groep aangeboden krijgen. Verder wordt er binnen de groep aandacht besteed aan leerlingen met extra instructiebehoefte en aan leerlingen die extra uitdaging nodig hebben. We maken hierbij ook gebruik van groepsdoorbrekende activiteiten (bijvoorbeeld leerlingen die rekenen in een groep hoger of lager) om zo goed bij de ontwikkeling aan te sluiten.


Groepsindeling en formatie
Ieder schooljaar stelt het managementteam (MT) in overleg met het team de groepsindeling. De medezeggenschapsraad (MR) wordt hierover geïnformeerd en heeft instemmingsrecht ten aanzien van het formatieplan.

Klasindeling

  • Leerstofjaarklassen

Hoe wordt de tijd op school besteed?

Leerjaar 1 en 2

Toelichting van de school

De kleutergroepen spelen, leren en werken volgens de principes van het ‘Spelend Leren’. We gebruiken hiervoor de doelen van de Leerlijnen Jonge Kind van Parnassys. We observeren en registreren de ontwikkeling van de kleuters tijdens de activiteiten die thematisch worden aangeboden. Het gaat hier om taal, rekenen, muziek, voorbereidend schrijven, godsdienstige ontwikkeling, motorische ontwikkeling, Engels en wereldoriëntatie. De methode 'Schrijfdans' wordt gebruikt bij het voorbereidend schrijfonderwijs. 

Leerjaar 3 t/m 8

Toelichting van de school

Godsdienstige vorming

De Schuilplaats is een Christelijke basisschool. Dit komt tot uitdrukking in het godsdienstonderwijs, in gedrag en omgangsvormen en bij de keuze van de leermiddelen die gebruikt worden. Elke dag wordt geopend en afgesloten met het zingen van liederen en gebed. Bij het zingen van de liederen wordt dagelijks aandacht besteed aan de psalm van de week. In de onderbouwgroepen leren de kinderen op maandagmorgen een psalm of Bijbels lied aan.  

Vanaf groep 5 wordt op maandagmorgen de nieuwe psalm van de week besproken en aangeleerd en de vorige psalm verwerkt.  Uw kind mag de psalm van de week ook thuis in de nieuwe psalmberijming leren. Op andere ochtenden wordt volgens een vast rooster verteld uit de Bijbel. Uiteraard besteden we elk leerjaar extra aandacht aan de Christelijke feestdagen. Aan het godsdienstonderwijs besteden we iedere dag een half uur.

Sociaal emotionele vorming

Kinderen zijn ook op school om zichzelf als persoon te ontwikkelen. Daarvoor is een goede en veilige sfeer nodig. Dat doen we door duidelijkheid te scheppen in wat mag en niet mag en met kinderen te praten over (de gevolgen van) hun gedrag, het gedrag van anderen, hun gevoelens en de gevoelens van anderen. In 2022 zijn we gestart met de Kanjertraining, meer hierover in het hoofdstuk Veiligheid.

Methodes

Hieronder kunt u vinden welke methodes wij gebruiken voor desbetreffend vakken:

  • Lezen: In groep 3 Veilig leren lezen, vanaf groep 4: Estafette in combinatie met Nieuwsbegrip. 
  • Taal en Spelling: Staal
  • Rekenen: Pluspunt 4
  • Schrijven: Schrijfdans en Pennenstreken
  • Engels: Take it easy
  • Wereldoriëntatie: Naut Meander Brandaan

Burgerschap en 21e-eeuwse vaardigheden

Burgerschap en 21e-eeuwse vaardigheden zijn beide vakgebieden die van belang zijn om goed te kunnen functioneren in de samenleving van nu en morgen. Bij burgerschap ontwikkelen kinderen inzichten en attitudes die passen bij mondiaal denken en bijdragen aan de vorming van mondige en verantwoordelijke burgers, waarbij wordt uitgegaan van de drie domeinen: democratie, participatie en identiteit.

21e-eeuwse vaardigheden gaat over de vaardigheden waarvan wordt geacht dat alle mensen die nodig hebben om goed te kunnen functioneren in de maatschappij van nu en morgen. Deze vaardigheden zijn verdeeld in: coimmuniceren, creatief denken en handelen, kritisch denken, probleemoplossend vermogen, samenwerken, sociale en culturele vaardigheden, zelfregulering en ICT vaardigheden (basisvaardigheden, mediawijsheid, computational thinking, informatievaardigheden). Deze raken het hele onderwijs, maar zijn bij uitstek toepasbaar en leerbaar binnen wereldoriëntatie.

ICT onderwijs

Binnen het onderwijs neemt ICT een steeds belangrijkere plaats in. Op de Schuilplaats kiezen we voor een mix tussen gedigitaliseerde en schrijvende verwerking van de verschillende vakken. Uit onderzoeken blijkt dat schrijvend verwerken belangrijk is en blijft voor ontwikkeling (meer informatie hierover via deze link: SchrijvendVerwerken). Tegelijk biedt digitale verwerking meer mogelijkheden tot adaptief onderwijs, verdieping en ondersteunen. Daarom kiezen we voor het beste van beide werelden.

Voor digitale verwerking gebruiken we IPads bij de kleuters en Chromebooks vanaf groep 3.

Verkeer
Bij ons wordt het domein verkeer aangeboden als apart vakgebied. In de groep 3 en 4 werken we aan de hand van de methode ‘Verkeersveilig’. We gebruiken in groep 5 en 6 het tijdschrift ‘Op voeten en fietsen’ en in groep 7 en 8 ‘De jeugdverkeerskrant’. In groep 7 leggen de leerlingen het theoretische en praktische verkeersexamen af.

Bewegingsonderwijs

Het bewegingsonderwijs wordt deels verzorgd door de vakleerkrachten van Actief Putten. Zij geven om en om een les met de groepspleerkracht. Actief Putten bepaalt hierin het programma en de jaarplanning. Zo wordt kwalitatief goed bewegingsonderwijs geborgd. Qua kleding is het belangrijk is dat leerlingen schone binnen-gymschoenen, een gymbroek en gymshirt hebben. Daarnaast moeten alle sierraden af en (in geval van lange haar) de haren vast, bijvoorbeeld in een staart.    

Zwemmen voor de groepen 4 en 5
In de groepen 4 en 5 krijgen de leerlingen zwemonderwijs. De inhoud hiervan wordt bepaald door de zweminstructeurs van het ‘Bosbad Putten’. De zweminstructie is in eerste instantie gericht op bewegen. De leerlingen van groep 4 en 5 kunnen tijdens het schoolzwemmen een zwemdiploma halen.

Handvaardigheid/Tekenen
Bij deze vakgebieden maken kinderen kennis met verschillende mogelijkheden om zich in beelden uit te drukken, de beelden van anderen te begrijpen en leren ze genieten van beeldende producten. We maken hierbij gebruik van o.a. de methode ‘Moet je doen’.

Muziek
Muziek op de basisschool is erop gericht dat de kinderen hun aanwezige muzikale mogelijkheden ontdekken en verder ontwikkelen door het verwerven van voldoende kennis, inzicht en vaardigheden zodat ze deel kunnen nemen aan de muziekcultuur in Nederland. We werken volgens de methode ‘Eigenwijs Digitaal’.

Cultuureducatie
Cultuurkust verzorgt voor alle kinderen ieder jaar iets op het gebied van kunst. Dat kan zijn het bekijken van een toneelstuk, een tentoonstelling. Soms is dat in de school, een andere keer gaan we ergens anders in Putten op bezoek.

Huiswerk
De kinderen in de lagere groepen leren meestal op school. Alleen als er een overhoring is, mogen zij ook thuis leren. Soms vragen we ouders om thuis te helpen bij het lezen of rekenen. We vinden het belangrijk dat ouders betrokken zijn bij het leerproces van hun kind. Vanaf groep 6 kunnen de kinderen ook huiswerk van andere vakgebieden mee naar huis krijgen. In de informatiebrief aan het begin van het schooljaar ontvangt u meer informatie over het huiswerk in de groep van uw kind.

Extra ondersteuning van de leerlingen

Toelichting van de school

Passend onderwijs
Alle basisscholen hebben de wettelijke taak om passend onderwijs te bieden. We zijn hiervoor bij het samenwerkingsverband Zeeluwe te Harderwijk. Een kernbegrip bij passend onderwijs is ‘zorgplicht’. Zorgplicht betekent dat de school samen met de ouders onderzoekt op welke manier de basisschool aan een leerling de passende ondersteuning kan bieden. Als blijkt dat dit niet (meer) mogelijk is, dan heeft de school de opdracht om in overleg met de ouders een passende plaats te zoeken, bijvoorbeeld in het speciaal (basis)onderwijs.

Ouders krijgen bij passend onderwijs ook een belangrijke rol; het zijn immers hun kinderen! Ouders worden op school vroegtijdig geïnformeerd als hun kinderen extra ondersteuning nodig hebben en samen gaan we op zoek naar oplossingen.

Ondersteuningsprofiel

In het ondersteuningsprofiel beschrijven we hoe we tegemoetkomen aan de ontwikkel- en onderwijsbehoeften van kinderen. U kunt dit profiel vinden via deze link: Ondersteuningsprofiel. In de medezeggenschapsraad wordt dit ondersteuningsprofiel besproken en de medezeggenschapsraad heeft hierop adviesrecht. 

Bij het bieden van ondersteuning wordt in de eerste plaats gekeken naar wat het kind nodig heeft, de zogenoemde onderwijsbehoefte. De samenwerking en afstemming met ouders en andere deskundigen zijn hierbij een belangrijk aandachtspunt. In veel gevallen kan de ondersteuning door onze school zelf georganiseerd en gegeven worden. De leerkracht is hiervoor verantwoordelijk, maar kan altijd advies vragen aan een collega of IB’er. Zo nodig voert de leerkracht een uitgebreider gesprek over de leerling met de IB’er.
CNS Putten kent ook een bovenschools IB-netwerk waar specifieke en aanvullende expertise aanwezig is of waar externe deskundigen bij aan kunnen sluiten. Te denken valt aan Putten voor Elkaar, Centrum Jeugd en Gezin, ambulant begeleiders vanuit het Speciaal (basis)Onderwijs, Schoolbegeleidingsdienst en het Puttens Expertise Team. Een belangrijk uitgangspunt is hierbij dat een ondersteuningsaanbod in samenspraak met de ouders wordt bepaald en ingevuld.

Extra ondersteuning

Het is mogelijk om in samenspraak met ouders aanvragen van een extra ondersteuningsarrangement in te dienen voor kinderen die zeer moeilijk leren, een lichamelijk handicap hebben, langdurig ziek zijn of voor kinderen met ernstige gedrags-, werkhoudings- of sociaal-emotionele problemen. Ook het inwinnen van advies en vragen van informatie, wanneer er andere of meer vragen zijn met betrekking tot het ondersteuningsaanbod behoort tot de mogelijkheden.

Toelaatbaarheidsverklaring

De geboden ondersteuning is eindig, zoals beschreven in ons ondersteuningsprofiel. Het kan daarom voorkomen dat we niet (meer) kunnen voldoen aan de onderwijsbehoefte van een leerlingen. Voor de ontwikkeling van de leerling kan het dan beter zijn om naar een speciale (basis)school te gaan. In samenspraak met ouders vragen we daarvoor een toelaatbaarheidsverklaring aan bij het samenwerkingsverband. Alleen als deze wordt afgegeven, kan een leerling op het speciaal (basis)onderwijs geplaatst worden. 

Blind of slechtziend/doof of slechthorend/taal-spraakproblemenHet samenwerkingsverband Zeeluwe mag niet voor alle vormen van speciaal onderwijs een toelaatbaarheidsverklaring afgeven of extra ondersteuning binnen de basisschool toekennen. Voor slechtziende en blinde kinderen, slechthorende en dove kinderen en voor kinderen met taal-spraakproblemen is het samenwerkingsverband niet bevoegd. Toch wil onze school zich ook inspannen om deze kinderen met extra ondersteuning op de basisschool te houden. Indien aan de orde, is het goed om hierover in gesprek te gaan met directie en IB’er van onze school.

Samenwerkingsverband Zeeluwe

Het samenwerkingsverband Zeeluwe is voor het primair onderwijs in Elburg, Epe,  Ermelo, Harderwijk, Nunspeet, Putten en Zeewolde
Ceintuurbaan 2-70
3847 LG HarderwijkT
Telefoon: 0341-740007
www.zeeluwe.nl | info@zeeluwe.nl
Voor meer informatie over passend onderwijs naar de website: www.passendonderwijs.nl

Thuissituatie

In sommige situaties zijn er niet alleen zorgen op school, maar ook thuis. Om tot een goede ondersteuning te komen, vinden we het belangrijk om met de ouders daarover in alle openheid en vertrouwelijkheid te spreken. We beseffen dat dit soms moeilijk kan zijn, maar in het belang uw kind is het wel nodig. School en ouders hebben een gezamenlijke verantwoordelijkheid om eensgezind het beste voor uw kind, onze leerling te zoeken. Geeft u het daarom aan als u thuis (ook) zorgen zijn over (de ontwikkeling van) uw kind. 

De school en de omgeving
De kinderen zitten maar een deel van de dag op school. De rest van de dag spelen ze in de buurt. Daarom zijn er contacten met de verschillende mensen uit de wijk. Ook praten we met de Gewestelijke Gezondheidsdienst (GGD), Jeugdconsulenten, Centrum voor Jeugd en Gezin (CJG - Zorg Advies Team) en maken we gebruik van de Verwijsindex.  We zoeken alleen contact met deze organisaties als het nodig is.  De leerkrachten lopen soms ook tegen een probleem aan. Dan bezoeken ze andere scholen om erover te praten. De Schuilplaats werkt met andere scholen samen. In het samenwerkingsverband hebben we een zorgteam. Daar praten we over kinderen met leer- of gedragsproblemen. Zij verwijzen naar hulpinstanties. Op school hebben we procedures voor de zorg opgesteld.

Jeugdconsulenten

Vanaf 1 januari 2020 zijn jeugdconsulenten in dienst bij de gemeente Putten. De jeugdconsulent van de gemeente Putten gaat samen met het gezin bekijken welke specialistische jeugdhulp het beste kan worden ingezet. Zij onderzoeken wat er aan de hand is en welke hulp er nodig is om het gezin verder te helpen. Hierbij wordt gebruik gemaakt van de Richtlijnen Jeugdhulp. Deze richtlijnen helpen om te bepalen welke hulp het beste past en welke het meest werkbaar is bij de problemen die er het gezin spelen. Gezinnen kunnen zelf contact opnemen met de jeugdconsulenten via de Servicebalie (0341-359611) van de gemeente of een meldingsformulier invullen op www.putten.nl . Ook scholen in Putten kunnen contact opnemen met de jeugdconsulenten wanneer zij zorgen hebben over jeugdigen en er meer hulp nodig is. Via de Servicebalie (0341-359611) van de gemeente kan er contact opgenomen worden. De Servicebalie verbindt u door naar de jeugdconsulent die op dat moment beschikbaar is.

Centrum voor Jeugd en Gezin Putten                        
Onder deze naam werken diverse organisaties met de scholen samen om vragen over opvoeden en opgroeien, gezondheid en ontwikkeling te beantwoorden. De verpleegkundigen en de jeugdarts van de GGD en de medewerkers van Putten voor Elkaar zijn een aanspreekpunt voor ouders, leerkrachten en pedagogische werkers in scholen.

GGD Noord- en Oost- Gelderland
Vanaf het moment dat uw kind naar de basisschool gaat, komt u in aanraking met medewerkers van de GGD afd. Jeugdgezondheidszorg/ logopedie. Dit zijn de jeugdarts, de jeugdarts assistent, de jeugdverpleegkundige en de schoollogopedist. Samen met u en de school willen zij ervoor zorgen dat de groei en ontwikkeling van uw kind zo goed mogelijk verloopt. Kinderen groeien en ontwikkelen snel. Het is belangrijk dat factoren die de gezondheid en ontwikkeling van uw kind bedreigen zo vroeg mogelijk worden onderkend. Daarom wordt uw kind meerdere keren uitgenodigd voor een onderzoek. Tijdens deze onderzoeken wordt de aandacht gegeven aan o.a. lichamelijke groei en gezondheid, sociaal emotionele ontwikkeling en de spraak-/taalontwikkeling. De onderzoeken die worden uitgevoerd zijn een vervolg op de onderzoeken die uw kind op het consultatiebureau heeft gehad. Jeugdgezondheidszorg (JGZ) helpt bij vragen over opvoeden en de gezondheid van kinderen. Tot 4 jaar kon u terecht bij het consultatiebureau. Vanaf 4 jaar is er de JGZ. Het digitale dossier van uw kind gaat mee naar de GGD.

  • Taal-spraakscreening. In groep 1-2 vindt er, indien nodig, een taal-spraakscreening door een logopediste plaats op basis van uitkomsten van een door school en ouders ingevulde vragenlijst. Als er in latere groepen een vraag ontstaat rondom de taal-spraakontwikkeling van uw kind kan de logopediste van de GGD ook worden ingeschakeld.
  • Gezondheidsonderzoek kleuters. De jeugdverpleegkundige nodigt kinderen op de leeftijd van ongeveer 4,5-5,0 jaar samen met hun ouders/verzorgers uit voor een gezondheidsonderzoek.
  • Meten en wegen. De assistente jeugdgezondheid meet en weegt alle kinderen in groep 6, meestal tijdens de gymles.
  • Inloopspreekuur. Naast de reguliere contactmomenten, is het mogelijk om zonder afspraak bij de jeugdverpleegkundige binnen te lopen met uw vragen. Vraag op school na of en wanneer deze inloopspreekuren plaatsvinden.
  • De jeugdverpleegkundige neemt deel aan het ondersteuningsteam op school. De jeugdarts kan worden ingeschakeld door de jeugdverpleegkundige en/of school voor medische inhoudelijke onderzoeken en advisering

Inloopspreekuren

Maximaal vier keer per jaar houdt de jeugdverpleegkundige een inloop- spreekuur. Ouders, leerlingen en leerkrachten zijn hier altijd welkom. De jeugdverpleegkundige helpt bij vragen over onder andere: opvoeding, pesten, faalangst, overgewicht, voeding, zindelijkheid. Als het nodig is schakelt de jeugdverpleegkundige de jeugdarts in. Bijvoorbeeld bij chronische ziektes of problemen met: horen, zien, groei, ontwikkeling en gedrag. U kunt op school vragen wanneer er spreekuren zijn.
Heeft u vragen, of wilt u een afspraak maken buiten het inloopspreekuur om? Belt of mailt u gerust!
T: 088 – 443 31 00, maandag tot en met vrijdag tussen 8.00 en 12.00 uur
E: jgz@ggdnog.nl
Wilt u meer weten over de GGD? Kijkt u op www.ggdnog.nl/kind-en-opvoeden
GGD Noord- en Oost-Gelderland is onderdeel van het Centrum voor Jeugd en Gezin. Ouders en jongeren kunnen hier terecht voor advies en informatie over opvoeden, opgroeien en gezondheid. Kijk op www.cjg.nl voor meer informatie. Jongeren kunnen met al hun vragen over gezondheid terecht op www.jouwggd.nl. Daar kunnen zij mailen of chatten met een jeugdarts en/of jeugdverpleegkundige.

De verwijsindex
Onze school heeft een meldplicht en maakt daarbij zo nodig gebruik van de verwijsindex. De verwijsindex is een digitaal systeem waarin professionals van verschillende organisaties en instellingen (bijvoorbeeld Intern Begeleiders in het onderwijs en medewerkers van de GGD) een signaal kunnen afgeven wanneer zij betrokken zijn bij de zorg voor een kind tussen 0 en 23 jaar.
Het systeem koppelt de betrokkenen aan elkaar door uitwisseling van telefoonnummer en e-mailadres, met als doel een goede samenwerking van hupverleners rondom een gezin en een kind. In het systeem staat geen inhoudelijke informatie. Registratie in het systeem wordt meegedeeld aan de ouders.

Centrum Jeugd en Gezin
In het Centrum voor Jeugd en Gezin Putten is iedereen welkom met elke denkbare vraag over opvoeden en opgroeien. Het is voor kinderen, jongeren, ouders, verzorgers, grootouders en mensen die beroepsmatig of als vrijwilliger met kinderen werken. De inloop balie van het Centrum voor Jeugd en Gezin  is op maandag- t/m donderdagmiddag van 14.00-16.00 uur geopend. U kunt dan binnen wandelen voor advies of een gesprek. Het is mogelijk om dat telefonisch of per email te doen.  Er zit dan een professionele medewerker voor u klaar. Het is niet nodig om een afspraak te maken.  Ook per email kunnen vragen worden gesteld.
CJG Putten
Engweg 8
3882 AL Putten
Telefoon: 0341-799907
Email: info@cjgputten.nl
Website: www.cjgputten.nl   

Intraverte 
Intraverte begeleidt kinderen met hulpvragen over gedrag en motoriek. Kinderoefentherapeuten en psychomotorische therapeuten helpen zo spelenderwijs mee aan de ontwikkeling van kinderen die even wat extra zorg behoeven. Alle omgevingsfactoren zijn van invloed op de ontwikkeling van een kind. Daarom worden zowel de ouders als de leerkracht / intern begeleider actief bij de begeleiding betrokken. Ouders zijn de zorgvragers en de zorgverzekering bekostigt op verwijzing van de huisarts het grootste deel van de behandeling. De kindertherapeut communiceert met de ouders en is ook graag op de hoogte van de bevindingen van de leerkrachten.

Vragen over gezondheid
Ouders en leerkrachten hebben soms tussentijds vragen over de gezondheid van kinderen. Wij verzoeken u bij vragen contact op te nemen met de jeugdarts:
Annet Bos-van der Beek
Mail: a.bos@ggdnog.nl
tel: 088 – 4433112

Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning

We willen een intensievere samenwerking aangaan met externe partners om zo ons aanbod meer dekkend te maken.

Welke specialisten bieden extra ondersteuning op deze school?

Kwaliteitszorg en schoolplan

Aanbod voor het jonge kind

Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.

Terug naar boven