Bron: <b>Vensters</b><br /> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>85</b><br/> Respondenten: <b>78</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br/>Het gemiddelde van de vergelijkingsgroep is vastgesteld op 26 juni 2019.<br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/bf19eef2-eece-4ab9-8d11-1292a12e35de" target="_blank">Achtergrondinformatie</a>">Bron
Toelichting van de school
Alle ouders zijn uitgenodigd om het onderzoek in te vullen. Een deel (68) heeft dat ook daadwerkelijk gedaan. Wij zijn tevreden met de beoordeling die we van de respondenten krijgen; een gemiddeld eindcijfer van 7,5. Op basis van de antwoorden die er gegeven zijn kunnen we melden dat ouders zeggen dat hun kind met plezier naar school gaat (8,2) en dat ouders tevreden zijn over de vakbekwaamheid van de leerkrachten (8,0). Het onderdeel "met plezier naar school" past ook binnen onze kernwaarden veiligheid en betrokkenheid. In ieder groep wordt structureel aandacht besteed aan sociaal-emotionele ontwikkeling en het pedagogisch klimaat in de klas en de school. Door de nieuwsgierigheid van de kinderen te prikkelen door uitdagende lessen en samenwerkingsopdrachten willen we de betrokkenheid optimaal krijgen.
We realiseren ons wel dat er altijd punten ter verbetering te vinden zijn. Een aandachtspunt die uit dit onderzoek naar voren komt is:
Over de vraag hoe de informatievoorziening over hun kind is geven de ouders ons gemiddeld een 6,5. Het afgelopen jaar hebben we hier al veel op ingezet. Aangezien een kleine groep (32%) van de ouders deze vragenlijst heeft ingevuld, gaan we toch meer af op de tips en tops die we hebben ontvangen tijdens ouderavonden. Daar gaven ouders aan juist heel tevreden te zijn over onze informatievoorziening. We blijven natuurlijk ook deze signalen serieus nemen en gaan het komende schooljaar met een bredere ouderklankbordgroep in gesprek over deze punten. Daarnaast zijn we bezig met het ontwikkelen van een nieuw platform, namelijk het digitaal portfolio in Social Schools. Via deze weg willen we ouders op een directere manier betrekken bij en informeren over de ontwikkeling van hun kind.