Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Het onderwijs kan op verschillende manieren georganiseerd worden. De school kiest zelf hoe leerlingen worden gegroepeerd en wat de invulling is van de beschikbare onderwijstijd. Soms zijn er op de school extra middelen die helpen bij het organiseren van het onderwijs.
In groep 1 en 2 zijn de scheidslijnen tussen de verschillende vakgebieden minder scherp als in de hogere groepen. Taalontwikkeling vindt bv. gedurende de hele dag plaats; tijdens voorlezen, muziek en in de verschillende speelhoeken. Dat geldt voor alle vakgebieden in groep 1 en 2.
Op Kawama komen alle vakken aan bod. De tijd die er aan besteed wordt is voor een aantal vakken afhankelijk van de resultaten. Op basis daarvan kan het zijn dat een leerjaar meer tijd besteed aan technisch lezen dan een andere groep.
Wij kijken bij iedere leerling die naar Kawama; kunnen wij deze leerling het onderwijs bieden dat het nodig heeft? Afhankelijk van de specialisaties in de school en de aanwezigheid van extra ondersteuning in de vorm van een onderwijsassistent, wordt besloten of we een leerling onderwijs kunnen aanbieden. In transparant en goed overleg met de ouders komen we doorgaans tot goede afspraken hierover.