Bron: <b>Vensters</b><br/> Aantal leerlingen (op 1 okt.): <b>183</b><br/> Respondenten: <b>179</b><br/>Vergelijkbare scholen: <b>alle basisscholen</b><br/>Het gemiddelde van de vergelijkingsgroep is vastgesteld op 22 juni 2023.<br/> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/bf19eef2-eece-4ab9-8d11-1292a12e35de" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Deze grafiek toont de tevredenheidscijfers van de afgelopen drie jaar. In de grafiek staan de gemiddelde tevredenheidscijfers voor deze school en de tevredenheidscijfers van vergelijkbare scholen.
De eerste opmerking, en deze geldt voor alle metingen op dit moment: het ontbreekt ons aan een juiste benchmark.
Er zijn 201 vragenlijsten ingevuld van de 1185. Dat is 17% en voldoet aan het gewenste aantal respondenten van minimaal 123 deelnemers, echter vinden we als school het aantal respondenten tegenvallen. We gaan nader onderzoeken waar dit door komt. De vragenlijst is afgenomen, net na de schoolsluiting i.v.m. de Coronacrisis. Wellicht is het moment van invloed geweest. We vonden het toch belangrijk om informatie bij ouders, middels deze enquête, op te halen.
De score voor Algemene tevredenheid is met een 7,5 voldoende. De leerlingen waarderen de school hoger, met een 8,5.
Opmerkingen over Schoolklimaat (sfeer, omgang en veiligheid) zijn alle boven het schoolgemiddelde.
Bij de opmerkingen omtrent het Onderwijsleerproces zijn de vragen omtrent ‘de aansluiting’ en ‘de uitdaging’ onder het gemiddelde gescoord. Dit zijn herkenbare items en aandachtspunten. In het algemeen lijkt leer- en werkniveau van de leerlingen een belangrijk item te zijn in de opinie van ouders en lijkt de leerstof in de ogen van ouders minder goed aan te sluiten bij hun zoon/dochter.
De items onder Informatie en Communicatie scoren net boven en onder het schoolgemiddelde. Een uitdaging voor school om hier verbetering in aan te brengen. In samenwerking met MR hebben we een communicatieprotocol opgesteld. Een uitdaging ligt er in de informatievoorziening betreffende het kind. Ook hier maken we vorderingen, maar deze zien we nog niet terug in een waardering, ondanks de inzet van het ParnasSys ouderportaal.
In grote lijn zijn we tevreden met de resultaten van deze tevredenheidsmeting. Het geeft voldoende input voor verdere ontwikkeling.