Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare scholen: <b>alle speciaal basisonderwijs scholen</b><br /> <a href="https://achtergrondinformatie.vensters.nl/p/VenstersPO/6192449487635156" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Verdeling naar leerjaar en leeftijd toont hoe de leerlingen op deze school zijn verdeeld naar leerjaar en naar leeftijd. Ook wordt de verdeling van de leerlingen vergeleken met de verdeling van de leerlingen op een vergelijkbare school.
Bij schooltijden en opvang wordt getoond hoe de school de schooldag inricht. Zichtbaar is welk rooster de school hanteert en welke vrije dagen en vakanties er zijn. Daarnaast is te zien of er voor- of naschoolse opvang is georganiseerd en zo ja, hoe en waar dat geregeld is.
Goed leren kan alleen als een kind zich veilig voelt op school, als het zichzelf kan zijn. Scholen hebben daarom regels, plannen en programma’s om het gevoel van veiligheid te vergroten. Zo wordt de veiligheid van een leerling, een klas of de hele school in de gaten gehouden. Wat de school doet en hoe de omgeving en ouders hierbij worden betrokken, dat kan alleen de school je vertellen.
De kracht van samenwerken in de keten
Als school willen wij een herkenbare positie innemen. Wij hechten veel belang aan de samenwerking met ketenpartners om de ontwikkeling van onze kinderen te ondersteunen, te stimuleren en wanneer er risico’s gedetecteerd worden gezamenlijk naar oplossingen te kijken.
In deze samenwerking willen wij onze kerntaak: onderwijs, centraal blijven stellen en niet alle ondersteuning zelf uitvoeren. Hierbij is de samenwerking binnen en buiten de school van belang, binnen de mogelijkheden van ons gebouw. Als school stellen wij ons gebouw graag ter beschikking voor partners, waardoor het voor ouders mogelijk is om laagdrempelig met ketenpartners te overleggen.
Onze duurzame partners
De samenwerking met onze verschillende ketenpartners is primair gericht op een stabiele omgeving (thuis en op school) en een extra aanbod zodat leerlingen zich breder dan alleen tijdens schooltijd kunnen ontwikkelen en hun talenten kunnen ontdekken.