Bron: <b>DUO</b><br />Vergelijkbare instellingen: <b>alle instellingen in het basisonderwijs met een vergelijkbare schoolweging en leerlingenaantal</b><br /> <a href="https://encyclopedie.vensters.nl/indicator_po/3418f8d2-188d-490e-88d6-436f8aba8b8a" class="button button-link" target="_blank"><i class="fas fa-external-link-square-alt"></i> Achtergrondinformatie</a>">Bron
Kinderen zijn welkom op Beatrix
De meeste kinderen vinden een fijn plekje waar ze zich prima kunnen ontwikkelen. Ook kinderen die extra aandacht nodig hebben zijn op Beatrix van harte welkom. Er is zorg voor kinderen die met extra ondersteuning tot betere prestaties komen. Maar er is ook aandacht voor kinderen die meer uitdaging nodig hebben. Om aan hun specifieke onderwijsbehoefte tegemoet te komen, is er op Beatrix een projectgroep. In deze projectgroep worden kinderen extra uitgedaagd, waardoor het plezier in onderwijs voor hen sterk toeneemt.
In het curriculum van Beatrix wordt voor elk vak voldoende leertijd ingeruimd. In deze leertijd is krachtig onderwijs in een ontspannen sfeer het belangrijkste kenmerk.
In het curriculum van Beatrix wordt voor elk vak voldoende leertijd ingeruimd. In deze leertijd is krachtig onderwijs in een ontspannen sfeer het belangrijkste kenmerk.
De sleutel tot krachtig onderwijs in een ontspannen sfeer wordt gevormd door ons team. Op Beatrix werkt een enthousiast en vakkundig team. Leerkrachten die met hart en ziel gekozen hebben voor het onderwijs aan uw kind. Naast leerkrachten met prima onderwijskwaliteiten heeft de Beatrix ook een team van specialisten in dienst. Deze specialisten geven leerkrachten ruggensteun waar dat nodig is. Samen zorgen zij voor kwalitatief uitstekend onderwijs met prima resultaten.
De specialisten in het team van Beatrix:
- De kwaliteitsondersteuner bewaakt de kwaliteit van de zorg en het onderwijsniveau
- De reken- en wiskundespecialist stimuleert en ondersteunt collega’s bij exacte vakken
- De taalleesspecialist inspireert en coacht het team op lees- en spellinggebied
- De schoolopleider begeleidt startende collega’s met leervragen op diverse terreinen
- Daarnaast beschikt Beatrix over een gedragsspecialist en twee specialisten begaafdheid en excellentie.
Elke dag geeft ons team met veel plezier onderwijs aan de leerlingen. Daarbij houdt het rekening met hun onderwijsbehoefte en biedt het waar nodig ondersteuning. Basisondersteuning is standaard in ons onderwijsaanbod opgenomen. Deze vorm van ondersteuning is gebaseerd op de kwaliteitseisen van de inspectie, de aandachtspunten uit het referentiekader en de afspraken binnen onze stichting Octant. Met het schoolondersteuningsprofiel wil Beatrix in beeld brengen welke extra ondersteuning zij haar leerlingen kan bieden. Met dit profiel worden tevens de mogelijkheden van ons onderwijs begrensd. Het document is vastgesteld in overleg met de ouders uit de Medezeggenschapsraad na samenspraak met het personeel van de school. Ouders worden over de mogelijkheden tot extra ondersteuning op onze school geïnformeerd in de schoolgids. Het profiel heeft het karakter van een groeidocument en zal bij voortduring nader uitgewerkt en getoetst worden.Toekomstig aanbod aan extra ondersteuning
Passend onderwijs realiseren is een gezamenlijke maatschappelijke opdracht voor iedereen werkzaam in het onderwijs. Passend onderwijs is voor ons onderwijs dat gericht is op het realiseren van zoveel mogelijk thuisnabij en gezamenlijk onderwijs, waarbij de ondersteuningsbehoefte leidend is. Vanuit de maatschappij, ouders en het onderwijs is de roep om inclusiever onderwijs en minder strak gescheiden systemen, tussen regulier en speciaal onderwijs, maar ook tussen onderwijs en zorg, de afgelopen jaren sterker geworden. In de komende planperiode, maar ook in de jaren daarna, werken we daarom samen aan een stappenplan naar meer inclusiever onderwijs met behoud en doorontwikkeling van voldoende specialistische expertisecentra. We realiseren ons daarbij dat de stap naar meer inclusieve onderwijsvoorzieningen, zodat leerlingen met en zonder ondersteuningsbehoefte steeds vaker naar dezelfde school kunnen en waar mogelijk in dezelfde klas zitten, een uitdagende weg is (We verliezen niet uit het oog dat de randvoorwaarden binnen scholen, zoals voldoende leraren en een realistische werkdruk, op orde moeten zijn..).
Het is mogelijk dat de school extra aanbod organiseert voor het jonge kind. Die extra aandacht is bijvoorbeeld beschikbaar in samenwerking met de peuterspeelzaal, het kinderdagverblijf of in de groepen 1 en 2 van de basisschool. Het doel is om te zorgen voor een goede start op de basisschool.